یاسوج؛

یاسوج در صدر شهرهای مهاجرپذیر کشور

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بالا رفتن سطح رفاه شهری و میل به مهاجرت به شهرهابه خصوص به مرکز استان، چندین سال متوالی است که یاسوج را درصدر لیست شهرهای مهاجرپذیر کشور قرار داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛سیدموسی خادمی با تبریک 14 تیرماه روز شهرداری ‌ها و دهیاری‌ ها، از افزایش پدیده حاشیه نشینی در شهرهای استان ابراز نگرانی کرد.

وی ادامه داد: مهاجرت از یک طرف روستاها را که مراکز تولید هستند با چالش کمبود نیروی انسانی رو به رو کرده و از طرفی دیگر منجر به ظهور و شدت یافتن پدیده حاشیه نشینی در اطراف شهرهای استان شده است.

به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمدتوسعه فرهنگ شهرنشینی و ایجاد بسترهای توسعه پایدار از دیگر مؤلفه ‌هایی است که در کند شدن روند مهاجرت به شهرهای بزرگ مؤثر بوده و این وظیفه مهم بردوش دستگاه‌های اجرایی تصمیم گیر استان گذاشته شده است.

خادمی افزود: توزیع عادلانه امکانات در مناطق شهری و روستایی، ایجاد اشتغال و افزایش نشاط در سایه حمایت از تولید روند مهاجرت به شهرهای این استان را کند می ‌کند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمدگفت: دهیاری‌ ها باید با ایجاد بستری مناسب و تلاش بیش از پیش در افزایش سطح رفاه در روستاها برای حفظ منابع انسانی بکوشند که این تلاش چه ‌بسا به مهاجرت معکوس از شهرها به روستا منجر شود.

خادمی با بیان اینکه، اگر پدیده مهاجرت مدیریت نشود، موجب بروز مشکلات عدیده‌ ای خواهد شد، افزود: کنترل مهاجرت تهدیدات را تبدیل به فرصت می کند و در این زمینه شهرداری ‌ها می‌ توانند به ‌خوبی نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/غ

افزایش پدیده حاشیه نشینی در شهرهای استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.