اردبیل؛

تله های چسبنده جایگزین سم پاشی درختان پارک در اردبیل

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل از کاهش سم‌پاشی در فضای سبز شهری و استفاده از روش‌های جایگزین مبارزه با آفات خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز محبی افزود: در حال حاضر ۱۳۰ پارک در سطح شهر اردبیل وجود دارد که تاکنون به صورت معمول برای مبارزه با آفات سم‌پاشی می‌شدند.

وی افزود: امسال در نظر داریم تله‌های چسبنده را جایگزین سم‌پاشی درختان پارک‌ها کنیم تا به واسطه اجرای آن میزان مصرف سموم نیز کاهش یابد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل با اشاره به اجرای این طرح در پارک وحدت تأکید کرد: در تله مکنده از کارت زرد چسبنده‌ای برای جذب آفات استفاده می‌شود و حشرات به طول‌موج‌های انعکاسی آن جذب می‌شوند.

به گفته محبی پس از هر بار جذب آفات می‌توان کارت‌های زرد را تعویض کرد و با این روش به سادگی نسبت به شکار انبوه آفات گلخانه‌ها و باغات اقدام کرد.

وی اقدام دیگر را کاهش میزان آب مصرفی آبیاری فضای سبز شهری از محل آب آشامیدنی دانست و گفت: در حال حاضر ۳۷۳ هکتار فضای سبز شهری اردبیل است که تنها سه درصد آن با آب آشامیدنی آبیاری می‌شوند.

وی افزود: کاهش مصرف آب آشامیدنی در آبیاری و استفاده از سیستم نوین آبیاری در دست اقدام بوده و فاز به فاز در فضای سبز شهری توسعه می‌یابد.

 

انتهای پیام/ح

کاهش میزان آب مصرفی آبیاری فضای سبز شهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.