معاون گردشگری کشور ؛

تبریز ۲۰۱۸ مظهر نماد ملی ما در یک همکاری بین‌المللی است

معاون گردشگری کشور گفت: تبریز ۲۰۱۸ مظهر نماد ملی ما در یک همکاری بین المللی است و وظیفه ما همکاری و برنامه‌ریزی لازم جهت تحقق این مهم به شکل تمام و کمال است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مرتضی رحمانی‌موحد معاون گردشگری کشور در نشست تخصصی معاونان گردشگری استان‌ها در تبریز گفت: امسال علاوه بر اینکه در تبریز موضوع پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی را پیش رو داریم، در راستای تحقق آن زیرساخت‌های لازم را در سطح دولت و وزارت به‌طور کامل در سیاست‌های کاری قرار داده‌ایم.

وی افزود: بر اساس طرح تصویب شده در هیأت وزیران به عنوان ستاد اجرایی ملی و ستاد استانی تبریز ۲۰۱۸، چارچوب برنامه‌ها نیز به طور تخصصی تعیین شده است. تبریز ۲۰۱۸ مظهر نماد ملی ما در یک همکاری بین‌المللی است و وظیفه ما همکاری و برنامه‌ریزی لازم جهت تحقق این مهم به شکل تمام و کمال است.

رحمانی موحد گفت: سیاست‌گذاری دولت یک فعالیت پر مطالبه است که تاثیر آن در حوزه فرهنگی و اقتصادی بسیار بوده و در رونق کسب و کار به صورت آشکار تاثیر خود را خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه توسعه فناوری در راستای کاری حوزه گردشگری قرار گرفته است، ادامه داد: ما معتقدیم اگر این موضوع در اولویت قرار گیرد ایده‌ها و ابتکارات جدید تبدیل به زنجیره خدمات و طرح تجاری‌سازی درسطح گسترده‌ای قرار خواهد گرفت تا بتوانیم از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

رحمانی موحد حمایت از استارت آپ‌ها را یکی از برنامه‌هایی که در این طرح با دقت نظر بیشتری مورد بررسی قرار خواهد گرفت معرفی کرد و گفت: حمایت از استارت‌آپ‌ها باید به عنوان یکی از روش‌های توسعه و رونق گردشگری در نظر گرفته و نگاه ویژ‌ه‌ای را به خود اختصاص دهد، هدف معاونت گردشگری کشور حمایت و عملی کردن طرح‌های جدید مرتبط با فناوری و توسعه پایدار است.

آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم بیان کرد: بر اساس نامگذاری سال‌جاری به عنوان تبریز ۲۰۱۸ صنعت گردشگری که یکی از پایه‌های اساسی در صنعت است می‌تواند فرصتی مغتنم در جهت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کشور و استان تلقی شود.

وی افزود: براساس سیاست‌های استاندار محترم آذربایجان‌شرقی درمورد تبریز ۲۰۱۸، ۶ مسیر گردشگری در استان تعیین شده است، همچنین در راستای توسعه اهداف این رویداد مهم پروژه‌هایی بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که در راستای گردشکری تبریز به کار گرفته خواهند شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار