شماری از معاف‌شدگان از سربازی در سوریه به خدمت فراخوانده شدند

مقامات سوریه از اجرای پاره‌ای اصلاحات در قانون خدمت سربازی خبر دادند که به موجب آن شماری از کسانی که از خدمت معاف شده‌اند، ملزم به گذراندن دوره سربازی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی السومریه نیوز عراق، مقامات سوریه با بازنگری در قانون خدمت سربازی معاف‌شدگان را به خدمت سربازی فراخواندند.

مقامات سوریه امروز از اجرای پاره‌ای اصلاحات در قانون خدمت سربازی خبر دادند که به موجب آن کسانی که نامشان از خدمت سربازی در ارتش سوریه خط خورده و گذراندن آن برایشان به تعویق افتاده است، ملزم به گذراندن خدمت سربازی هستند. همچنین کسانی که معافیت پزشکی دارند بار دیگر به کمیته پزشکی ویژه فرا خوانده شدند.

برخی رسانه‌های سوریه اعلام کردند: برخی منابع آگاه از لغو بند (ح) ماده ۲۵، سی امین حکم حکومتی رئیس جمهور در سال ۲۰۰۷ درباره قانون خدمت سربازی خبر دادند.

بر همین اساس، هرگونه موافقت با لغو فراخوان نیروهای احتیاط که بر اساس این بند صورت گرفته است، ابطال می‌شود و کسانی که بر اساس بند یاد شده نامشان از خدمت سربازی خط خورده یا فراخوان آن‌ها به تعویق افتاده است مجددا برای گذراندن خدمت زیر پرچم فراخوانده می‌شوند. همچنین کسانی که معافیت پزشکی دارند بار دیگر به کمیته پزشکی مستقلی فراخوانده می‌شوند.

این منابع گفتند: اسامی همه مشمولان در اختیار گذرگاه‌های مرزی قرار خواهد گرفت.

طبق قانون جدید معافیت از خدمت سربازی تنها شامل موارد مشخص مانند تک‌پسر یا تک‌فرزند خانواده یا شامل همه کسانی خواهد شد که هیچ ارتباطی با بند لغو شده نداشته باشند.

طبق ماده ۲۵ قانون ریاست جمهوری درباره خدمت سربازی، دانشجویانی که در دوران صلح و طبق شروط تعیین شده از سوی دولت در حال تحصیل هستند، همچنین یکی از فرزندان والدین، پدر یا مادری که دو فرزند آن‌ها یا بیشتر در حال خدمت سربازی است، از خدمت معاف می‌شود منوط به اینکه تعداد فرزندان آن‌ها که در حال خدمت سربازی است از سه نفر فرا‌تر نرود.

انتهای پیام/

دستور حکومتی سوریه درباره خدمت سربازی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار