همدان؛

برگزاری کارگاه آموزشی مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از ایدز در کبودراهنگ

به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر یک دوره کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی با عنوان مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از بیماری ایدز در کبودراهنگ برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از ایدز در کبودراهنگبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ یک دوره کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی با عنوان پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و همچنین بیماری ایدز روز گذشته با همکاری اداره ورزش و جوانان، مرکز فنی و حرفه ای و اداره بهزیستی شهرستان با حضور ورزشکاران و جوانان در محل سالن اجتماعات سازمان فنی و حرفه ای برگزار شد.

سلطانی مدرس سازمان بهزیستی شهرستان هدف از برگزاری این دوره آموزشی را مبارزه با اثرات سوء مواد مخدر و آشنایی جوانان با مسائل و مشکلات مختلف اعتیاد دانست و در راستای آگاه سازی جوانان در مقابله با مشکلات جامعه در این خصوص مطالبی بیان شد. وی با معرفی انواع مخدر های رایج، جنبه های اعتیادآور این مواد را بسیار جدی و مضر دانست و افزود: مواد اعتیاد آور به خطری جدی برای نسل جوان تبدیل شده است.

بخش دوم این کارگاه نیز به اطلاع رسانی بیماری ایدز اختصاص داشت. مدرس ابتدا به تاریخچه این بیماری و شیوه انتقال آن در سطح جهان و این نکته که این بیماری به سرعت در حال گسترش است پرداخت. وی در ادامه گفت: بیماری ایدز یک بیماری قابل کنترل و پیشگیری است در صورتی که با آن به شیوه ای علمی و منطقی برخورد شود؛ در پایان‌ راههای انتقال و عدم انتقال این ویروس به بدن توضیح داده شد.

انتهای پیام/ ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.