واشنگتن پست:

بزرگترین تهدید علیه امنیت ملی آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور است

واشنگتن پست در مطلبی به بررسی رفتارهای جنجالی رئیس‌جمهور آمریکا و پیامدهای عدم ثبات شخصیتی ترامپ برای آینده این کشور پرداخت.

واشنگتن پست: بزرگترین تهدید علیه امنیت ملی آمریکا، رئیس جمهور این کشور استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "دیوید راتکوف" – استاد امور بین‌الملل دانشگاه کلمبیا – در مطلبی در روزنامه واشنگتن پست نوشت پس از 3 دهه حضور فعال در فضای سیاست، نخستین باری است که صحبت‌هایی را درباره سلامت روانی رئیس جمهور آمریکا شنیده است.

راتکوف در این مطلب با اشاره به شخصیت دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – نوشت: اکنون ما در این شرایط زندگی می‌کنیم. رفتار رئیس جمهور آمریکا با رسانه‌ها نشان‌دهنده این مسئله است. خودستایی آشکار و سرکش وی نیز گویای این مسئله است. رئیس جمهور آمریکا خود را به گونه‌ای نشان داده است که گویی هیچ کنترلی بر رفتار و تمایل خود برای آسیب رساندن به روابط مهم بین‌المللی ندارد. وی به افراد مختلف حمله لفظی شدیداللحن می‌کند، حتی در دولت خود به عده اندکی اعتماد دارد و مکررا بر سر کارمندان کاخ سفید – و حتی تلویزیون خود – فریاد می‌زند.

این‌که وی در حقیقت بیماری ذهنی دارد یا خیر را باید روانپزشکان تشخیص دهند. اما هنگامی که رفتارهای عجیب رئیس جمهور آمریکا را با مقاومت وی در برابر انجام امور عادی روسای جمهور، مانند نشستن در جلسات، خواندن موضوعات برای کسب پیش‌زمینه درباره مسائل و کسب اطلاعات و جزئیات کافی برای مدیریت کارکنان دولت را در نظر بگیریم، مشخص است که مشکلی در این میان وجود دارد.

حال در صورتی که این موضوع را با عدم تمایل وی برای انتساب مقامات کلیدی در دولت و ناتوانی او برای تصمیم‌گیری درباره موارد مختلف، از روابط با چین گرفته تا مسئله تجارت، در نظر بگیرید، ممکن است به این نتیجه برسید که ریاست جمهوری ترامپ بزرگترین تهدید برای امنیت ملی آمریکا است.

در ادامه این مطلب آمده است: ترامپ نه تنها با بدخلقی‌هایش، وجهه ریاست جمهوری را تضعیف می‌کند، بلکه وی مفادی از قانون اساسی آمریکا، مانند آزادی بیان، آزادی ادیان و تفکیک قوا را زیر سوال می‌برد. وی هر روز نشان می‌دهد شخصیت، نظم، هوش، قدرت قضاوت و احترامی که برای رئیس جمهور لازم است را در خود ندارد. تمام این موضوعات در زمان صلح نگران کننده است. با این‌حال، نزدیک شدن کره شمالی به دستیابی به توان حمله موشکی به آمریکا، آزمایش بزرگی برای توان مدیریتی ترامپ خواهد بود.

قرار است ترامپ و ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه – روز جمعه و در حاشیه اجلاس گروه 20 در هامبورگ با یکدیگر دیدار کنند. جدا از تنش‌های سیاسی در روابط آمریکا و روسیه، این اجلاس نشان خواهد داد چرا داشتن یک رئیس جمهور دمدمی‌مزاج برای آمریکا خطرناک خواهد بود. بخش بزرگی از سیاست خارجی دولت ترامپ بر پایه دیپلماسی شخصی و واکنش وی پس از ملاقات وی با سران جهان پیش رفته است. حال در صورتی که یکی از دشمنان فرصت‌طلب آمریکا بکوشد از خودستایی، حماقت، شکاکی، منافع تجاری و یا تمایل وی برای ایجاد رسوایی‌های جدید سو استفاده کند، به راحتی می‌تواند در این امر موفق شود.

در انتهای این مطلب آمده است: آمریکا روسای جمهور گوناگونی را تجربه کرده است که مردم آمریکا نیز با اشتباهات آن‌ها به دردسر افتاده اند. با این‌حال، حقیقت تلخ این‌جا است که تحلیل علمی شرایط کنونی نشان می‌دهد تاکنون آمریکا رئیس جمهوری نداشته است که شایستگی‌اش برای ریاست در کاخ سفید تا این حد اندک باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
علی ایرانی
۱۷:۴۱ ۱۴ تير ۱۳۹۶
اکثر رییس جمهورهای آمریکا یاچل بودن یاخل اما ا ین یکی ازآنزنجیریهاست
آخرین اخبار