اصفهان؛

فیلمسازان جوان کنجکاو و خلاق باشند

کارگردان فنلاندی فیلم سینمایی 'زمستان جیل و جوی' گفت: فیلمسازان جوان همیشه کنجکاو باشند و دنبال سوژه های بروند که به آنها علاقه مند هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سارا کانتل عصر دیروز در نشست رسانه ای این فیلم در حاشیه برگزاری سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان افزود: یک کارگردان فنلاندی هستم که نیمی از آثاری که ساخته‌ام در حوزه کودک و نوجوان است.

وی گفت: این فیلم یکی از سه فیلمی است که درباره جیل و جوی ساخته شده است؛ این فیلم‌ها را هم می‌توان مستقل از یکدیگر و هم به صورت پیوسته دید.

وی با بیان اینکه این فیلم‌ها از روی کتاب‌هایی ساخته شده‌اند که در کودکی برای من و دیگر بچه‌های فنلاندی بسیار محبوب بود گفت: زمانی که تصمیم گرفتم این کتاب‌ها را به فیلم تبدیل کنم، سعی داشتم حسی را که در زمان خواندن کتاب‌ها در کورکی داشتم بازسازی کنم.

این کارگردان اضافه کرد: اصل داستان حدود 40 سال قبل نوشته شده است ولی احساساتی که برمی‌انگیزد، همچنان هم تازه است و وجود دارد.

کانتل همچنین افزود: سینما کمک می‌کند بتوانیم زندگی یکدیگر را بهتر بشناسیم و در این مسیر موفق ظاهر شویم.
این کارگردان فنلاندی درباره شباهت زندگی فیلم و مردم واقعی در کشور فنلاند نیز گفت: بیشتر واقعیت درون کودکی بود که در فیلم نشان داده شد ولی زندگی واقعی در فنلاندی یکنواخت ‌تر و خاکستری ‌تر است.

وی افزود: شخصیت‌های اصلی این فیلم خارق‌العاده نیستند و هرکسی می‌تواند خودش را جای آن‌ها بگذارد.
کانتل همچنین به مخاطبان ایرانی اشاره کرد و گفت: در زمان اکران فیلم در ایران حواسمان به بیننده‌ها بود و برایمان جالب بود که بچه‌های ایرانی به همان بخش‌هایی که بچه‌های فنلاندی می‌خندیدند، خندیدند.
تهیه‌کننده فیلم «زمستان جیل و جوی» نیز گفت: همه ما در این رویا که بتوانیم کتاب‌ها را به زبان تصویر بدل کنیم، شریک بوده‌ایم.

ساری لمپیانیم اظهار کرد: اگر شما فیلمی بسازید که دغدغه شخصی خودتان باشد، مخاطب هم آن را درک می‌کند و با شما به خوبی همراه می‌شود و نباید فراموش کنیم که آینده زندگی ما به نحوه رفتار ما با بچه‌ها بستگی دارد.
این تهیه‌کننده یادآوری کرد: این فیلم زمستان 2015 فیلمبرداری شد و کمتر از یک سال بعد در سینماهای فنلاند به نمایش درآمد.

وی افزود: این فیلم درآمد بالایی داشت و در آن سال یکی از پربازدیدترین فیلم‌های به نمایش درآمده در فنلاند بود.
این تهیه کننده اروپایی با بیان اینکه این فیلم در جشنواره‌های مختلفی شرکت کرده و جوایز مختلفی کسب کرد گفت: فیلم با بودجه یک میلیون و 900 هزار یورویی ساخته شده است.

نشست خبری فیلم سینمایی «زمستان جیل و جوی» دیروز با حضور سارا کانتل کارگردان و ساری لمپیانیم تهیه‌ کننده اثر در هتل کوثر اصفهان برگزار شد.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، جمعه گذشته با پخش آثار سینمایی در اصفهان آغاز به کار کرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
علیرضا خانعلی مکوندی
۰۲:۵۵ ۱۸ تير ۱۳۹۶
سلام من دلم میخاد که فیلمسازی کنم دوره هم رفتم چطور میشه با شما همکاری کنم