استاندار خوزستان خبر داد؛

انجام مذاکرات احداث راه آهن اهواز – اصفهان

استاندار خوزستان از انجام مذاکرات احداث راه آهن اهواز – اصفهان از هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در جلسه شورای هماهنگی مدیران راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اهواز با اشاره به نقش اساسی و  بی بدیل ارتباطات و گسترش حمل و نقل در توسعه کشور و به خصوص توسعه صنایع ریلی کشور و موقعیت استراتژیک استان خوزستان در منطقه بیان کرد: می توان  با داشتن هماهنگی و هم افزایی لازم و سرعت دادن به اصلاح زیرساخت ها با کم ترین هزینه در ایجاد رقابت پذیری و توسعه تکنولوژی روز توسعه کشور و استان را رقم زد.

 

وی اظهار داشت: هر چه در داشتن فناوری در صنعت حمل و نقل پیش قدم باشیم در ایجاد اشتغال و توسعه تجارت با کشورهای همسایه موفق تر خواهیم بود و می توانیم کالاهای تولیدی کشور را از طریق بنادر استان   صادر کنیم و این کار مستلزم تلاش بیش تر مسئولان و مدیران مربوطه در این امر است.

 

شریعتی گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در برنامه ششم توسعه، می توانیم عقب ماندگی زیرساخت های استان خوزستان را جبران کنیم و با توجه به اهتمام و تلاش دولت در جبران کمبودهای استان ، می توانیم به این مهم دست پیدا کنیم .

 

استاندار خوزستان افزود: از سیاست های مهمی که در این مدت پیش گرفته ایم دو خطه کردن خطوط ریلی موجود از جمله اهواز - اندیمشک، اهواز- بندر امام و اهواز - خرمشهر است، فعال کردن خطوط ریلی بلااستفاده در استان مانند اهواز - مسجدسلیمان با توجه به تشکیل هاب انرژی در منطقه ویژه اقتصادی زیلایی مسجدسلیمان که شامل صنایع پتروپالایش، پتروشیمی و آلومینیوم می شود، از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.

 

وی اذعان داشت: از هفته آینده ان شاءالله مذاکراتی در رابطه با احداث راه آهن اهواز – اصفهان را داریم و پیگیری های لازم را انجام می دهیم و این امر یکی از اولویت های مهم و اساسی در صنایع ریلی کشور است که می تواند در توسعه استان تاثیر گذار باشد.

 

غلامرضا شریعتی اظهار کرد: امیدواریم این جلسات منشأ خیر و برکتی باشد و برای تدوین استراتژی لازم و اتخاذ سیاست های درست در صنعت ریلی کشور و از این طریق بتوانیم به اهداف بلند مدت که در آینده ثمرات آن را خواهیم دید برسیم.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.