اهواز؛

ترمیم و بازسازی حرم حضرت زینب (س) توسط خوزستانی ها

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان از ترمیم و بازسازی بخش های آسیب دیده حرم حضرت زینب (س) خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود موسوی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان اینکه بانوان خوزستانی تاکنون ۲۷ کیلوگرم گرم طلا برای ساخت ایوان طلای حضرت امیرالمومنین علی(ع) اهدا کردند، بیان کرد: بخش‌های آسیب دیده حرم حضرت زینب(س) بازسازی و ترمیم می‌شود.

 

وی اظهار داشت: ایوان طلای حرم نورانی حضرت امام علی(ع) در نجف اشرف کشور عراق در حال ساخت است که مردم خوزستان نیز در احداث و بازسازی آن مشارکت دارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه کار ساخت ایوان طلای حرم امام علی (ع) از سال 1389 آغاز شده بود، افزود: این کار مدتی متوقف شد، ولی دوباره احداث آن آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به اینکه مردم خوزستان تا کنون 60 میلیارد ریال برای ساخت ایوان حرم حضرت علی (ع) اهدا کردند، اذعان کرد: همچنین 3 طرح بازسازی عتبات عالیات در نجف، کاظمین و سوریه با مشارکت مردم این استان در حال اجرا است.

 

وی با تاکید بر این نکته که عین طلاهای اهدایی در بازسازی عتبات عالیات استفاده می‌شود، بیان داشت: بانوان خوزستانی تا کنون 27 کیوگرم گرم طلا برای ساخت ایوان طلای حضرت امیرالمومنین علی(ع) اهدا کردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود موسوی با بیان اینکه عملیات ساخت ایوان طلای حرم حضرت علی (ع) بعد از ماه مبارک رمضان از سر گرفته شد، اذعان داشت: اعتبار لازم برای ساخت این ایوان موجود است و بزودی کار ساخت آن تکمیل می‌شود.

 

وی در ادامه به اجرای طرح‌های مختلف در حرم عقیله بنی‌هاشم در دمشق اشاره کرد و گفت: یکی از کارها ساخت مضیف برای حرم حضرت زینب کبری(س) است که احداث آن آغاز شده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه اظهار کرد: همچنین بخش‌هایی از حرم این بانوی بزرگ اسلام که آسیب دیده بود نیز از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در حال ترمیم است.

 

وی با اشاره به عملیات بازسازی در حرم امام کاظم(ع) و امام جواد(ع) تصریح کرد: با همکاری شهرداری اهواز بین الحرمین در کاظمین ساخته می‌شود.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.