افتتاح نخستین مخزن و سامانه آبرسانی اضطراری کشور / رونمایی از سند مخاطرات محلات و مدارس تهران

نخستین مخزن و سامانه آبرسانی اضطراری کشور امروز در منطقه یک محله (زرگنده) برای شرایط اضطراری افتتاح می‌شود.

افتتاح نخستین مخزن و سامانه آبرسانی اضطراری کشور / رونمایی از سند مخاطرات محلات و مدارس تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین مخزن و سامانه آبرسانی اضطراری کشور امروز در منطقه یک محله (زرگنده) برای شرایط اضطراری افتتاح می‌شود.

  این مخزن برای نخستین بار در ایران با ظرفیت 100 هزار لیتر برای شرایط خاص مانند وقوع بلایای طبیعی در محل پست امداد زرگنده شرکت آب و فاضلاب منطقه یک تهران طراحی و ساخته شده است.

 این مخزن طراحی پیشرفته و خاص دارد و می‌تواند در شرایط بحرانی به مدت سه روز متوالی برای 33 هزار نفر آب مورد نیاز روزانه و به ازای هر نفر 3 لیتر در روز را تأمین کند. در ساخت این مخزن از لوله چدن داکتیل با قطر 2 هزار میلی متر ساخته شده است و تمامی لوله و اتصالات آن ضد زلزله است.

 گفتنی است؛ این مخزن می‌تواند آب شرب با کیفیت را در شرایط سخت در اختیار شهروندان قرار دهد، مجموعه مخزن و سامانه آبرسانی اضطراری شامل بخش‌های مختلفی از جمله بدنه اصلی مخزن در پوشش‌های کپسولی طرفین، فلنت‌های ورود و برداشت آب، شیر قطع و وصل سه حالته با کنترل ورود و خروج آب بایپس، شیرهای برداشت آب به صورت برقی با قابلیت استفاده برق و موتور برق شیرهای برداشت دستی بدون  استفاده از برق، دستگاه دسته‌بندی و کمپرسور مربوط به توزیع آب، دستگاه دیزل ژنراتور، اتاق دسته‌بندی آب و اتاق کنترل مخازن تاشو 10 هزار لیتری جهت توزیع آب از مشخصات مخزن آبرسانی اضطراری شهر تهران است،  این مخازن مجهز به شیرهای خودکار قطع‌شونده است و در صورتی که در خروجی مخزن تغییرات ناگهانی سرعت و فشار اتفاق بیافتد شیرهای مربوطه به سرعت خودکار بسته و حجم ذخیره بدون تلف شدن در درون مخزن باقی می‌ماند و بعد از بازگشت فشار شبکه به حالت عادی و شیرهای مربوطه به صورت خودکار باز و در حالت عادی قرار می‌گیرد.

 گفتنی است؛ در راستای مواجهه با حوادث احتمالی شرکت آب و فاضلاب استان تهران به عنوان متولی اصلی آبرسانی و جمع‌آوری و تصفیه آب در استان نقش حیاتی مؤثر و انکار ناپذیر در تأمین نیازهای مهم شهروندان در شرایط عادی و اضطراری را بر عهده دارد.

طرح رونمایی از سند مخاطرات محلات و مدارس تهران به منظور کاهش خطرپذیری محلات شهر تهران، تدقیق نقشه گسل‌ها و پهنه‌های گسلی شهر تهران، سامانه شهری سریع زلزله، طراحی شبکه راه‌های اضطراری، طرح جامع آموزش همگانی، برنامه فعال‌سازی مرکز فرماندهی مدیریت بحران، برنامه مدیریت بحران ساختمان‌های شهر تهران، خودرو فرماندهی مدیریت بحران،سامانه جامع مدیریت بحران سامانه پایش تاب‌آوری شهر تهران و تدوین ساختار سازمان از مهمترین اهداف این طرح است.

 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار