همدان؛

آتش سوزی در 11 هكتار از مراتع همدان

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات جهاد کشاورزی استان همدان ازآتش سوزی 11 هکتاراز مراتع استان خبر داد.

آتش سوزی در 11 هكتار از مراتع همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ احمد مظفری با اشاره به اینکه در سال جاري هفت مورد آتش‌سوزي در 11 هكتار از مراتع استان رخ داده است، گفت: منشاء آتش‌سوزي‌ها عامل انسانی بوده است.

وی با بیان اینکه سطح مراتع استان همدان 822 هزار هکتار است اظهار داشت: در استان سطح مراتع درجه یک 63 هزار هکتار، سطح مراتع درجه 2 به میزان 318 هزار هکتار و سطح مراتع درجه 3 نیز 441 هزار هکتار است.

وی ادامه داد:در سطح مراتع استان همدان 109 هزار و 796 تن علوفه تولید می‌شود که 18 هزار و 900 تن علوفه درجه یک از مراتع درجه یک، 47 هزار و 699 تن علوفه درجه 2 و 43 هزار و 197 تن علوفه درجه 3 در استان همدان تولید می‌شود.

 رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات جهاد کشاورزی همدان ظرفیت مجاز مراتع را 538 هزار و 220 راس واحد دامی اعلام و خاطر نشان کرد: پارسال  184 فقره آتش‌سوزی در مراتع رخ داد.

 وی با بیان اینکه سال گذشته در استان همدان در اثر آتش‌سوزی 496 هکتار از اراضی منابع طبیعی خسارت دید، افزود: بر اثر آتش سوزی‌های رخ داده یک‌میلیارد و 686 میلیون تومان خسارت وارد شد.

 وی با بیان اینکه برای غنی‌سازی مراتع ایجاد مراتع و کپه‌کاری انجام می‌شود که این کار هزینه‌بردار است، خاطر نشان کرد: اگر پوشش گیاهی از بین برود مراتع فقیر می‌شوند.

 رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه برای احیای مناطقی که دچار آتش‌سوزی شده اقداماتی انجام می‌شود اما هزینه‌بر است، یادآور شد: کوپه‌کاری و بذرپاشی صورت می‌گیرد اما این اقدامات هزینه‌بردار است.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.