اردبیل؛

کاهش 40 درصدی میزان روان آب در اردبیل

در سال‌های گذشته میزان روان‌آب در سطح استان بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته که این مساله نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اصغر سلیمان‌زاده مدیر عامل آب منطقه‌ای اردبیل در جلسه بررسی مسایل و مشکلات عمرانی شهرستان اردبیل اظهار کرد: تا سال گذشته بیش از ۶۳۰ میلیون مترمکعب اضافه برداشت از دشت اردبیل انجام گرفته است  که امسال نیز این میزان ۱۰ الی ۱۵ میلیون متر مکعب افزایش خواهد داشت.

وی گفت: بیلان آب دشت اردبیل ۱۳۰ میلیون متر مکعب است که از منابع آب تجدیدپذیر تامین می‌شود و متاسفانه برداشت‌های غیر اصولی و غیرعلمی باعث ایجاد مشکلات اساسی در حوزه آب در شهرستان اردبیل شده است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: در سال‌های گذشته برای کاشت هر مترمکعب سیب‌زمینی ۱۵ هزار مترمکعب آب مصرف می‌شود و این میزان با افزایش آگاهی کشاورزان و اطلاع رسانی در این زمینه در یکی دو سال گذشته به ۳ و نیم هزار متر مکعب رسیده است که امیدواریم با اصلاح روند آبیاری در استان این میزان به حد استاندارد برسد.

سلیمانزاده با اشاره به اینکه در دراز مدت بیش از ۵۰ ملیون متر مکعب آب برای تامین آب شرب شهرستان اردبیل نیاز است بیان کرد: در سال‌های گذشته میزان روان‌آب در سطح استان بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته که این مساله نگران کننده است.

 

انتهای پیام/ع

کاهش میزان روان آب در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.