قائم مقام دانشگاه فرهنگیان در گرگان:

۱۰ هزار دانشجو امسال جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند

قائم مقام دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال ۱۰ هزار نفر از طریق کنکور سراسری در ۱۶ رشته مورد نیاز آموزش و پرورش جذب دانشگاه فرهنگیان می‎شوند.

۱۰ هزار دانشجو امسال جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانعزیز الله تاجیک اسماعیلی عصر امروز در آیین گرامیداشت یاد و خاطره 25 شهید دانشجو و معلم شهید دانشگاه فرهنگیان استان گلستان با بیان اینکه وصف شهید را فردی می‎تواند بیان کند که حضور شهید را درک کرده باشد، اظهار داشت: در بحث علوم‎انسانی و روان‎شنانسی از قرآن کریم بهره می‎جوییم.

وی تصریح کرد: در مجموع 32 استان کشور 97 مرکز آموزشی دانشگاه فرهنگیان فعال است که در این مراکز 72 هزار نفر در حال حال تحصیل هستند.

قائم مقام دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان با آموزش این محصلان در راستای ماموریت آموزش و پرورش گام بر می‎دارد.

تاجیک با بیان اینکه امسال 10 هزار نفر از طریق کنکور سراسری در 16 رشته مورد نیاز آموزش و پرورش جذب دانشگاه فرهنگیان می‎شوند، افزود: برای تامین نیروهای مورد نیاز از دریف بودجه استخدامی سازمان مدیریت کشور 9 تا 10 هزار نفر جذب دانشگاه خواهند شد که این افراد در یک دوره آموزشی یک‎ساله را طی خواهند کرد.

وی تصریح کرد: قرآن کریم با بیان داشته که اگر روح و روان انسان پاک باشد به حیات طیبه می‎رسد و انسان به مرتبه‎ای از حیات می‎رسد که حیات طیبه جزء زندگی آن می‎شود.

قائم مقام دانشگاه فرهنگیان افزود: چندین آیه در قرآن کریم داریم که وقتی صحبت از مفاهیم ایمان می‎شود و آنها را در کنار یکدیگر قرار می‎دهیم نتایج جالبی به دست می‎آید.

وی با بیان اینکه شهدا مرتبه‎ای که پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصوم داشتند ندارند اما دارای جایگاه و رتبه والایی هستند، افزود: خداوند فرموند که اگر فردی عمل نادرستی انجام داد مانند عمل آن به آن جزا می‎دهیم اما اگر عمل صالح انجام دهد وارد بهشت می‎کنیم و غیرحساب به آنها اجر می‎دهیم.

قائم مقام دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: فردی که می‎خواهد به حیات جاودان برسد از حیات خود می‎گذرد و شهدا در نزد خدا روزی می‎خورند و ما نمی‎توانیم در وصف شهدا در فخر آنها بیان کنیم.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.