اردبیل؛

مشارکت جدی کشاورزان در طرح اصلاح الگوی کشت

کشاورزان باید در طرح های اصلاح الگوی کشت مشارکت جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی ،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در آئین کلنگ زنی عملیات اجرایی شبکه آبیاری اراضی پایاب سد احمد بیگلو در مشگین شهر افزود: کشاورزان باید دنبال روش هایی باشند که با استفاده از حداقل آب مصرفی حداکثر محصول را در واحد سطح تولید کنند.

وی گفت: تجهیز مزارع و باغ ها به انواع سیستم های آبیاری تحت فشار واقعیتی انکارناپذیراست و کشاورزان و باغداران باید دوش به دوش مسوولان با بهره مندی از تسهیلات یارانه ای باغ ها و مزارع خود را به انواع سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز کنند تا زمینه های رشد و ترقی در بخش کشاورزی استان فراهم شود.


امام جمعه اردبیل مقوله آب کشاورزی را برای مسوولان استان بسیار مهم دانست زیرا از یک طرف تولید ثروت می کند و از طرف دیگر زمینه های لازم را برای اشتغال و از بین بردن بیکاری را فراهم می کند.

عاملی اظهار کرد: با تلاش مسوولان استان در تامین آب کشاورزی و استفاده بهینه و اصولی از آن و تجهیز مزارع و باغ ها به انواع سیستم های نوین آبیاری به بهترین نحو ممکن اقداماتی انجام شده و برای مهار آبهای جاری و جلوگیری از هدررفت آن تلاش می شود.

 

انتهای پیام/ع

اصلاح الگوی کشت

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.