افزایش جرائم مرتبط با تبعیض نژادی در انگلیس پس از برکسیت

جرائم مرتبط با تنفر اعم از تبعیض نژادی پس از رأی مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در این کشور افزایش داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه ایندیپندنت نوشت: بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده از سوی پلیس، میزان حوادث مرتبط با تنفر در انگلیس طی یازده ماه پس از برگزاری همه‌پرسی برکسیت 23 درصد افزایش داشته است.
 
این نشریه خبری افزود: این آمار نشان می‌دهد که در برخی مناطق انگلیس و ولز، شمار حوادث مرتبط با تنفر تا حتی بیش از 50 درصد افزایش داشته است.
 
ایندیپندنت افزود: به ‌طور مثال در منطقه گونت (ولز) شمار این حوادث 77درصد افزایش داشته است. جرائم مرتبط با تنفر مذهبی نیز در منطقه «کنت» واقع در جنوب انگلیس 66 درصد، در 'وارویکشایر' و 'ناتینگهام شایر' واقع در مرکز انگلیس نیز به ترتیب 65 درصد و 57 درصد افزایش داشته است.
 
این نشریه خبری افزود: این آمار نشان می‌دهد که به دنبال رأی مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در 23 ژوئن سال گذشته، موج جدیدی از جرائم مرتبط با تنفر نژادی و مذهبی در انگلیس به راه افتاده است.
 
ایندیپندنت می افزاید: از سوی دیگر، آمار منتشرشده از سوی وزارت کشور انگلیس نشان می‌دهد که جرائم مرتبط با تنفر در سال 2011 میلادی چهار درصد کاهش داشته اما در سال‌های بعدی از آن به ترتیب هفت، 16 و 17 درصد افزایش داشته است.
 
ایندیپندنت ادامه داد: 'ایمان عطا' مدیر موسسه اسلامی 'تل ماما' می‌گوید: در ماه‌های اخیر ما شاهد افزایش جرائم تنفر علیه مسلمانان در مناطقی همچون 'منچستر'، 'کنت'، 'لیورپول' و 'ولز' بوده‌ایم که این مساله با آمار منتشرشده از سوی ایندیپندنت همخوانی دارد.
 
این نشریه به نقل از وی افزود: واقعیت این است که تنفر از مسلمانان علنی و به پدیده‌ای بدل گشته که در سطح خیابان و درملأعام علیه مسلمانان به‌ویژه زنان صورت می‌گیرد.
 
ایندیپندنت نوشت: 'سوفیان اسماعیل' مؤسس انجمن تعامل با مسلمانان (مند) نیز می‌گوید که حملات تروریستی اخیر در انگلیس به افزایش جرائم ناشی از تنفر دامن زده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار