وزیر ارتباطات خبر داد:

حجم روابط اقتصادی ایران و ترکیه به 50 میلیارد دلار می رسد/ تاثیر نقش ایران و ترکیه در منطقه

وزیر ارتباطات از افزایش حجم روابط اقتصادی با ترکیه تا 50 میلیارد دلار خبر داد.

حجم روابط اقتصادی ایران و ترکیه به 50 میلیارد دلار می رسد/ تاثیر نقش ایران و ترکیه در منطقهبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛صبح امروز نیهات زیپچی  وزیر اقتصاد جمهوری ترکیه  که به دعوت محمود واعظی به تهران سفر کرده است با  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، به عنوان رییس طرف ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه دیدار کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در دیدار با وزیر اقتصاد ترکیه گفت: در این نشست تصمیم گرفته شد، بیست وششمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در مهرماه درتهران برگزار شود و دو طرف تا زمان برگزاری در جهت رفع موانع تلاش کنند.

 همچنین در این دیدار واعظی نشست فوق را فرصتی سازنده برای  گسترش روابط اقتصادی تجاری و صنعتی دو کشور  برشمرد و افزود:  تلاش  می کنیم حجم روابط اقتصادی به  30 میلیارد دلار افزایش پیدا کند که به این رقم  قانع نبوده و می توانیم تا 50 میلیارد دلار نیز آن را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه به صورت منظم برگزار شده است ادامه داد: در این نشست تصمیم گرفته شد،  بیست و ششمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در مهرماه در تهران برگزار شود و دو طرف تا زمان برگزاری در جهت رفع موانع  تلاش کنند.

واعظی با تاکید بر اینکه موافقت نامه تجارت ترجیهی میان دو کشور گامی مترقی است، افزود: در این زمینه اعتقاد به بازنگری و اصلاح داریم تا اقلام گسترش یابد؛ همچنین  لازم است، موافقت نامه ترجیهی در آینده به تجارت آزاد تبدیل شود.

وی به تسهیل روابط بانکی  ایران و ترکیه  اشاره کرد و ادامه  داد:  در آینده نزدیک رییس بانک مرکزی ترکیه به ایران می آیند تا موانع موجود برطرف شود.

رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه به تشکیل کمیته حمل و نقل قبل از تشکیل کمیسیون مشترک، اشاره کرد و ادامه داد:‌ اگر موانع رفع نشد در مرز مشترک دیدار و در محل،‌ مسایل را حل می  كنیم.

واعظی  با بیان اینکه گسترش روابط  ایران و ترکیه و  همکاری های دو جانبه،  موجب ثبات و صلح در منطقه می شود افزود: علاوه بر روابط ایران و ترکیه، نقش این روابط در منطقه  نیز موثر است.

انتهای پیام/

افزایش حجم مبادلات ایران و ترکیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار