اصفهان؛

برگزاری دومین جشنواره ملی ضرب و نقل در کاشان و آران و بیدگل

دومین جشنواره ملی ضرب و نقل روزهای 21 و 22 تیرماه در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل برگزارمی‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دبیر دومین جشنواره ملی ضرب و نقل ، از بنیاد فردوسی به عنوان متولی کشوری اصلی این رویداد فرهنگی هنری در گفت و گو  با خبرنگاران گفت: هدف اصلی از برگزاری این رویداد ترویج و نهادینه کردن هنر نقالی و مستحکم کردن رابطه این هنر با ورزش پهلوانی زورخانه ای است.
 
مسعود نوری‌فر،افزود: این جشنواره با حضور تعدادی از نقالان و اجرای هنرمندانه آنها در روز اول از ساعت 18 تا 21 عصر چهارشنبه 21 تیرماه در مجتمع فرهنگی ورزشی تختی آران و بیدگل برگزارمی‌شود.
 
وی با اشاره به این جشنواره با حضور چند نقال مشهور کشوری از شهرهایی همچون شیراز، چالوس، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، تهران، بوشهر در این جشنواره افزود: نواختن ضرب و زنگ مرشد و  اجرای آیین تجلیل و سپاسگزاری از چند فعال وزرش زورخانه ای از جمله برنامه های جشنواره در آران و بیدگل است.
 
نوری‌فر، افزود: روز دوم این جشنواره از ساعت 18 تا 21 پنج شنبه 22 تیر در زورخانه ثامن کاشان با همان سبک و سیاق و برنامه های روز پیشین پیگیری خواهد شد.
 
به‌گفته‌وی،با برگزاری این جشنواره ظرفیت ها و قابلیت های منطقه  فرهنگی کاشان برای اجرا و میزبانی چنین جشنواره های ملی و کشوری متبلور می شود.
 
دبیر دومین جشنواره ملی ضرب و نقل، مشارکت برخی نهادها و ادارات شهرهای کاشان، آران و بیدگل و قمصر را در برگزاری این جشنواره یادآورشد و گفت: هنرنمایی دو یا چند دختر نوجوان نقال از کشورمان با سابقه ی اجراهای بین المللی از جمله اتفاقات برجسته این رویداد است.
نوری‌فر،تصریح‌کرد:خانم سارا عباسپور که نقال با تجربه ای است و خانم ها یعقوبی و فکروند از جمله نقالان بانوی نوجوانی به شمار می روند که در این  جشنواره به اجرای هنر نقالی خود خواهند پرداخت.
 
وی در ادامه انتقال فرهنگ ریشه دار ورزش پهلوانی و هنر نقالی به نسل جوان و نوجوان را از جمله اهداف این جشنواره دانست و افزود: نقل برخی از داستان های شاهنامه نظیر سهراب کشی، گذر سیاوش از آتش، بیژن و منیژه و گرد آفرید  از جمله اجراهایی است که در این جشنواره توسط نقالان برجسته کشوری در معرض دید بینندگان قرار خواهد گرفت.
 
انتهی پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.