اردبیل؛

پرداخت 3.5 هزار میلیارد ریال مستمری به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی اردبیل

پارسال بیش از ۳ هزار و ۶۵۹ میلیارد ریال مستمری به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی اردبیل پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید بشرخواه ،مدیرکل تامین اجتماعی اردبیل افزود: سال گذشته بیش از 3 هزار و 659 میلیارد ریال مستمری به 37 هزار بیمه‌ شده تامین اجتماعی استان اردبیل پرداخت شده که خوشبختانه با هیچ مشکلی در این زمینه مواجه نیستیم.

وی گفت: 3 هزار نفر از اردبیلی‌ها نیز از بیمه بیکاری بهره‌مند هستند و 123 میلیارد ریال تعهدات کوتاه مدت سازمان در استان اردبیل برآورد شده و یک هزار و 400 میلیارد ریال نیز معوقات سازمان تامین اجتماعی است که بخش دولتی و خصوصی این بدهی‌ها را به سازمان تامین اجتماعی دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به این که هر استان در ارتباط با قانون مدون و مشخصی در مشاغل سخت و زیان‌آور سلیقه‌ای عمل می‌کند نیاز است در این زمینه نمایندگان مجلس در این زمینه راهکارهای اساسی و لازم را اتخاذ کنند، چرا که این موضوع سبب می‌شود که به دلیل 10 سال زودتر بازنشسته شدن تا حدود 4 میلیارد ریال به سازمان تامین اجتماعی ضرر وارد می‌شود.

بشرخواه بیان کرد: ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی به بیمه‌شدگان از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که در دستور کار قرار داده شده و سبب کاهش هزینه‌های درمانی و حل مشکلات مربوط به آن‌هاست که امیدواریم بتوانیم با ارائه خدمات مطلوب به مردم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

وی گفت: یکی از مزایایی که ارائه خدمات الکترونیکی دارد این است که سبب تسریع  در روند رسیدگی به پرونده‌ها در هیئت‌های رسیدگی می‌شود به طوری که رسیدگی به پرونده‌ها بیش از یک ماه طول نمی‌کشد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل در ارتباط با قانون بخشودگی جرائم محدود نیز افزود: سال گذشته 50 میلیارد ریال از جرائم کارفرمایان در استان بخشوده شد و 180 میلیارد ریال از مطالبات سازمان هم تقسیط شده که بسیاری از مسائل و مشکلات را در این زمینه به حداقل رسانده است.

 

انتهای پیام/

پرداخت مستمری به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار