اردبیل؛

برگزاری المپیاد ورزشی زیر ۱۶ سال شمال‌غرب کشور در اردبیل

المپیاد ورزشی زیر ۱۶ شمال‌غرب کشور ۲۶ مردادماه و به مدت دو روز در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر پیران دبیر کمیته ورزش قهرمانی شمال‌غرب کشور افزود: در راستای هر چه بهتر برگزار شدن المپیاد ورزشی زیر 16 سال در شمال‌غرب کشور نیاز به هماهنگی بیشتر و تقسیم کار بین استان‌های میزبان هستیم و باید در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به میزبانی استان اردبیل از المپیاد ورزشی زیر 16 سال گفت: این مسابقات در روزهای 26 و 27 مردادماه در اردبیل آغاز شده و اردبیل در رشته‌های ژیمناستیک، دوومیدانی و وزنه‌برداری در بخش پسران و ووشو، کاراته و ژیمناستیک در بخش دختران میزبان ورزشکاران سایر استان‌های حاضر در مسابقات خواهد بود.

دبیر کمیته ورزش قهرمانی شمال‌غرب کشور با بیان اینکه استعدادیابی و پرورش نخبگان ورزشی از اهداف مهمی است که در بحث توسعه قهرمانی باید به صورت کارشناسی انجام شود، عنوان کرد: تشکیل کمیته استعدادیابی از جمله اهداف بوده و تدوین آیین نامه و دعوت از نماینده فدراسیون هر رشته، طراحی لوگو،کاپ، حکم مدال وشرایط برگزاری مسابقات از دیگر مباحث مهم برای برگزاری هر چه بهتر این المپیاد است.

 رئیس ورزش قهرمانی و حرفه‌ای استان اردبیل افزود: در بعضی از رشته‌ها با نظر کارشناسان ورزشکاران می‌توانند با 18 سال سن نیز در این دوره از مسابقات شرکت کنند و تیم‌های اعزامی به استان‌های میزبان می‌توانند از داوران بومی همان استان با نظر ستاد برگزاری مسابقات استفاده کنند.

پیران یادآور شد: در این دوره از مسابقات، دبیر اجرایی المپیاد استان‌ها از بین رؤسای گروه ورزش قهرمانی و رئیس گروه ورزش بانوان استان میزبان انتخاب می‌شوند.

دبیر کمیته ورزش قهرمانی شمال‌غرب کشور در ادامه گفت: در راستای هر چه بهتر برگزار شدن این المپیاد و برای نخستین سال اجرای این طرح مدیرکل، معاون ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل و رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی به ترتیب به عنوان رئیس ستاد، جانشین ستاد و دبیر ستاد المپیاد ورزشی زیر 16 سال شمال‌غرب کشور معرفی شدند.

 

انتهای پیام/ع

المپیاد ورزشی شمال‌غرب کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار