شهرکرد؛

اصلاح الگوی مصرف آب مهم‌ترین تدبیر در احیای تالاب‌ها

مهم‌ترین تدبیر برای احیای تالاب‌ها، اصلاح الگوی مصرف آب در سطح کشوری است.

اصلاح الگوی مصرف آب مهم‌ترین تدبیر در احیای تالاب‌هامعصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد، اصلاح الگوی مصرف و تغییر در سیستم‌های آبرسانی و آبیاری در حوزه کشاورزی را مهم‌ترین راهکار و تدبیر برای مقابله با هدر رفت آب و احیای تالاب‌ها در کشور بیان کرد.

وی با بیان گام‌های مؤثر دولت یازدهم در زمینه رشد کیفی کشاورزی و کاهش برداشت و مصرف منابع آب گفت: هنوز در بسیاری از نقاط کشور، کشت محصولات با روش‌های سنتی انجام می‌شود که هدر رفت حجم زیادی از منابع آب را به دنبال دارد.

ابتکار افزود: لایحه حق آبه تالاب ها، رودخانه‌ها و دشت‌ها در وزارت نیرو تنظیم و به مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده است که با تصویب آن، یک چرخه هیدرولوژیکی برای احیای کل زیست بوم کشور تشکیل خواهد شد.

وی تأکید کرد: استمرار برنامه دولت یازدهم در احیای دریاچه ارومیه و تالاب‌های خشک شده کشور در دولت دوازدهم الزامی است.

ابتکار اظهار داشت: حفظ و حراست از منابع آب و محیط زیست در کشور، نیازمند همراهی و همکاری اقشار مردم، کشاورزان، صنعت گران، شهرداران و بخش خصوصی با نهاد‌های مسئول می‌باشد.

حضور در دومین کنفرانس ملی هیدرولوژی ایران در دانشگاه شهرکرد، مانور منطقه‌ای مقابله با آتش سوزی در مناطق طبیعی و نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری از برنامه‌های سفر یک روزه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به استان چهارمحال و بختیاری بود.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.