شهرکرد؛

آغاز طرح مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی عشایر

طرح مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی عشایر در شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

آغاز طرح مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی عشایربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محمدحسن کرمی رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجن از آغاز طرح مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی عشایر در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: این طرح در راستای ارتقای سطح سلامت و ارائه خدمات نوین بهداشتی به عشایر، با همکاری تیم سیار مرکز بهداشت بروجن شامل پزشک و کارشناسان مراقبت بهداشتی به صورت هفته‌ای انجام می‌شود.

کرمی هدف از اجرای این طرح را آموزش و  آگاه سازی عشایر برای مقابله با بیماری‌های فصلی و عفونی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و بررسی وضعیت آب آشامیدنی بیان کرد.

وی با بیان اینکه مناطق عشایری این شهرستان فاقد خانه بهداشت است ادامه داد: با توجه به سند چشم انداز سال ۱۴۰۴، ارائه خدمات اولیه بهداشتی و درمانی مورد نیاز عشایر با بالاترین کیفیت ممکن از وظایف و برنامه های وزرات بهداشت ‌می‌باشد.

کرمی اضافه کرد: در خردادماه امسال یک مورد مثبت ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در منطقه دوراهان شمس آباد بروجن مشاهده شد که با اقدام به موقع و سریع تیم‌های پزشکی، فرد بستری و تحت مراقبت قرار گرفت و اکنون بهبودی کامل یافته است.

به گفته وی؛ عشایر این شهرستان در شش منطقه گرم آباد، چال‌تر و چال خشک، سبزکوه، سرپیر، شمس آباد و پل ماری با جمعیتی حدود ۸۷۰ نفر زندگی می‌کنند.

بروجن با ۱۱۹ هزار نفر جمعیت، از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر بروجن، با بیش از ۵۲ هزار نفر جمعیت) در فاصله ۶۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ز

ارتقای سطح سلامت و ارائه خدمات نوین بهداشتی به عشایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.