کشف 38 گور جمعی در جمهوری دموکراتیک کنگو

38 گور جمعی دیگر در کاسای، منطقه‌ای در مرکز جمهوری دموکراتیک کنگو شناسایی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ­سازمان ملل متحد اعلام کرد 38 گور جمعی دیگر در کاسای، منطقه ای در مرکز جمهوری دموکراتیک کنگو شناسایی کرده است که با کشف آنها تعداد گورهای جمعی کشف شده بعد از آغاز شورش اوت 2016 در کنگو دست کم به 80 گور جمعی می رسد.
 
بر اساس این گزارش، یکی از سخنگویان سازمان ملل متحد اعلام کرد این گورهای جمعی هفته گذشته در شش منطقه در جریان ماموریت مشترک سازمان ملل متحد و محققان نظامی کنگویی در غرب کاسای کشف شدند.
 
از آغاز شورشی که شبه نظامیان کاموینا انساپو ( Kamuina Nsapu) آغاز کردند و عقب نشینی ارتش را از منطقه خواستار شدند، در مجموع بیش از سه هزار و 300 نفر در کاسای کشته و یک میلیون و 400 هزار نفر نیز مجبور به فرار شده اند.
 
در مارس گذشته شاهدان به خبرگزاری رویترز اعلام کردند در کاسای مرکزی کامیون های ارتشی را دیده اند که اجسادی را از آنها به بیرون پرتاب می کردند. علاوه بر آن سازمان ملل متحد نیز بارها نظامیان کنگو را به استفاده بیش از حد از زور متهم کرده است.
 
دولت کنگو این اتهامات را رد می کند اما هفته گذشته هفت نظامی به اتهام قتل اشخاص مظنون به عضویت در گروه شبه نظامی در جریان کشتاری که از آن فیلم برداری شده است، محکوم شدند. 
 
انتهای پیام/
 

38 گور جمعی دیگر در کنگو کشف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار