ترامپ: اگر کلینتون در انتخابات آمریکا پیروز می‌شد، پوتین خوشحال‌تر بود

دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای گفت اگر نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری پیروز می‌شد، رئیس‌جمهور روسیه خوشحال‌تر بود.

ترامپ: اگر کلینتون در انتخابات آمریکا پیروز می‌شد، پوتین خوشحال‌تر بودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛  پایگاه اینترنتی واشنگتن اگزمینر در مطلبی به قلم ملیسا کویین نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی بی ان گفت «کارهای بسیاری انجام داده ام که دقیقا خلاف خواسته های پوتین  بوده است. با وجود این همچنان می شنوم که آن کسی که وی ترجیح می داده، ترامپ بوده است. اما فکر می کنم احتمالا اینگونه نبوده است زیرا زمانی که من خواستار یک ارتش قدرتمند هستم، کلینتون تصمیم نداشت برای ارتش هزینه کند.»

رئیس جمهور آمریکا گفت تعهدش برای افزایش قدرت و تعداد نیروهای نظامی کاملا بر خلاف خواسته پوتین است.

ترامپ گفت: «ما قدرتمندترین کشور دنیا هستیم و بیش از پیش نیز قدرتمندتر می شویم زیرا من یک فرد به شدت نظامی هستم. به عنوان مثال اگر کلینتون پیروز می شد، ارتش ما آسیب های بسیاری می دید. انرژی ما بسیار گران تر می شد. اینها کارهایی است که پوتین اصلا دوست ندارد، انجام دهم. از این رو این سوال برایم مطرح می شود که چرا وی خواستار پیروزی من بوده است؟ چون از همان روز اول خواستار یک ارتش قدرتمند بودم، او اصلا نمی خواهد تحقق این موضوع را شاهد باشد.»

ترامپ از زمان بازگشت از اروپا، تلاش کرده است به موضوع دیدار پسر بزرگش با وکیل روسی در سال گذشته به امید دستیابی به اطلاعات مخرب علیه هیلاری کلینتون، اشاره ای نشود.

افشاگری ها درباره این دیدار چند روز پس از دیدار پوتین و ترامپ برای نخستین بار در نشست گروه بیست در هفته گذشته صورت گرفت که در آنجا ترامپ از همتای روسی اش درباره مداخله کرملین در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا سوال کرد.

انتظار می رفت این دیدار در مدت سی دقیقه پایان یابد، اما مذاکرات آنها دو سال طول کشید.

ترامپ در مصاحبه روز چهارشنبه اش درباره تلاش های جمهوری خواهان برای لغو و جایگزینی طرح اوباما درباره خدمات درمانی (اوباماکّر) نیز بحث کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا در ماه مه طرحی را برای حذف برخی از بخش های قانون خدمات درمانی 2010 تصویب کردند اما جمهوری خواهان مجلس سنا همچنان درباره این موضوع اختلاف دارند و درباره آن به توافق نرسیده اند.

ترامپ گفت منتظر است مجلس سنا این طرح را به کاخ سفید ارسال کند.

وی هشدار داد در صورتی که جمهوری خواهان در تلاششان برای لغو و جایگزینی اوباماکِر(برنامه خدمات درمانی اوباما) شکست بخورند، بسیار خشمگین خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار