تبریز؛

164 هزار هکتار از اراضی دریاچه ارومیه مستعد فرسایش خاک است

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: برای جلوگیری از بروز گرد و غبار و طوفان های نمکی۵۰ هزار هکتار از اراضی اطراف دریاچه ارومیه در استان های آذربایجان شرقی و غربی در حال بوته کاری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ پرویز گرشاسبی معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جریان بازدید از طرح بوته کاری حاشیه دریاچه ارومیه در بناب گفت: کنترل کانون‌های گرد و غبار حاشیه دریاچه ارومیه در دستور کار سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور قرار دارد و طی مطالعاتی که این سازمان انجام داده است ۱۶۴ هزار هکتار از اراضی اطراف دریاچه مستعد فرسایش خاک و ایجاد گرد و غبار است.

وی تصریح کرد: برای بوته کاری در اطراف دریاچه ارومیه تاکنون۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است و برای رسیدن به نتایج مطلوب قبل از کشت بوته خاک محل با خاک حاصل خیز تعویض می‌شود.

فرماندار بناب نیز در این بازدید طی سخنانی اظهار کرد: ۴ هزار هکتار از اراضی شهرستان بناب با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در حال بوته کاری است.

ولی الله فرج‌اللهی افزود: برای بیابان زدایی در اراضی بناب بیش از ۱۵ هزار اصله بوته از نوع قره داغ کشت شده است.

در این بازدید خداکرم جلالی معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان شرقی، فرماندار، رؤسا و کارشناسان ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و حفاظت محیط زیست شهرستان بناب و جمع دیگری از مسوولان شهرستان حضور داشتند.

 

انتهای پیام/ش

 

۶۰۰ میلیارد ریال  هزینه برای بوته کاری  اطراف دریاچه ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.