مولاوردی خبر داد

بازگشت مجدد 20 درصد از متخلفان پس از دوران محکومیت به زندان/ تحقق 30 درصدی اهداف رویکرد عدالت جنسیتی در دولت یازدهم

معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: در ایران ۲۰ درصد متخلفان پس از پایان دوران محکومیت دوباره مرتکب جرم شده و به زندان بازگردانده می شوند.

بازگشت مجدد 20 درصد از متخلفان پس از دوران محکومیت به زندانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در نخستین کارگروه تخصصی زنان و خانواده که امروز (شنبه) برگزار شد،اظهار داشت:متاسفانه بیشترین درصد بازگشت مجدد متخلفان به زندان ها در ایران اتفاق می افتد.

وی افزود: درصد بازگشت زندانی ها در دنیا ۵ درصد است اما در ایران ۲۰ درصد متخلفان پس از پایان دوران محکومیت مجددا مرتکب جرم شده و به زندان بازگردانده می شوند.

وی ادامه داد:بازگشت مجدد به زندان در فصل زمستان بیشتر اتفاق می افتد.

 معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در نخستین کارگروه تخصصی زنان و خانواده گفت: علی‌رغم تلاش مجموعه‌های مختلف در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی هنوز افزایش آسیب‌ها روندی نگران کننده دارد و در این زمینه باید فعالیت‌ها از حالت جزیره‌ای خارج شود و هماهنگی‌ و پیگیری های مورد نیاز در جهت کنترل و رفع آسیب‌های اجتماعی محقق شود.

وی افزود: اموری که در حوزه زنان و خانواده در دولت یازدهم به دلیل نبودن فرصت کافی در زمین ماند و همچنین کارهایی به دلیل مخالفت و عدم همراهی برخی از مسئولان محقق نشد در دولت دوازدهم پیگیری و اجرایی می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: ما سیاست‌های تدوین شده این مجموعه را در اختیار شورای اشتغال قرار دادیم و بر این اساس سیاست‌های پیشنهادی خود را با رویکرد زنانه شدن ارائه دادیم.

مولاوردی خاطرنشان کرد: برای توسعه کارآفرینی باید شکاف جنسیتی موجود در این حوزه‌ها را از بین برد و تعادل مورد نیاز در بازار کار را به وجود آورد.

معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: با وجود تلاش های بسیار در دولت یازدهم تنها ۳۰ درصد اهداف مورد نظر برنامه رویکرد عدالت جنسیتی محقق شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه با برنامه پنجم تفاوت اساسی دارد، افزود: عملکرد کلیشه ای حوزه زنان و خانواده در این برنامه تغییر می‌کند و بهبود شاخص ها در برنامه پیش رو پیش بینی شده است و مساله کلی گویی و آرمانگرایی در برنامه مذکور نداریم.

معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری یاد آور شد: تصمیم دولت در برنامه ششم توسعه با آسیب شناسی خاصی همراه است و بر این تلاشیم تا رنج انواع عدم تعادل ها در حوزه زنان و خانواده را کاهش دهیم.

مولاوردی ادامه داد: با توجه به نقش چندگانه زنان در دو جایگاه مسئولیت اجتماعی و همچنین نقش مهم آن ها در نهاد خانواده، باید تعادل مورد نیاز میان این نقش ها ایجاد شود.

وی گفت: برای توسعه مساله کار آفرینی به برقراری تعادل جنسیتی نیاز داریم و ما در اجرا و تحقق اهداف برنامه ششم توسعه باید شاخص های حوزه سیاسی و اجتماعی را همانند شاخص‌های بهداشت ارتقا دهیم.

 انتهای پیام/

لزوم برقراری تعادل جنسیتی برای توسعه کار آفرینی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار