بلر: همچنان فرصت متوقف کردن برکسیت وجود دارد

نخست‌وزیر سابق انگلیس در اظهاراتی گفت همچنان برای متوقف کردن روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا فرصت وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه ایندیپندنت نوشت: تونی بلر در نخستین واکنش به برکسیت پس از انتخابات عمومی گفت اگر مقامات انگلیس متوجه شوند رهبران اتحادیه اروپا برای مصالحه آماده‌اند، امکان توقف برکسیت وجود دارد.

تونی بلر، نخست وزیر پیشین انگلیس، در نخستین واکنش پس از برگزاری انتخابات عمومی درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا گفت همچنان فرصت است برکسیت را متوقف کرد؛ اگر رهبران انگلیسی بفهمند مقامات اتحادیه اروپا آماده‌اند درباره محدود کردن جابه جایی آزاد افراد در این اتحادیه (مهاجرت در داخل این اتحادیه) توافق کنند.

در حالی که این رهبر سابق حزب کارگر انگلیس تایید کرد زمینه برای برگزاری دومین همه‌پرسی درباره عضویت در اتحادیه اروپا وجود ندارد، گفت، احتمالا خواسته مردم انگلیس تغییر می‌کند اگر افکار عمومی درباره آسیب‌های جدی اقتصادی برکسیت مطلع شود.

همچنین به نظر می‌رسد وی درباره «برگزیت نرم» که به این معنی است که انگلیس در بازار واحد و اتحادیه گمرکی باقی می‌ماند، بدبین است و افزود مشکلات اقتصادی در این خصوص کاملا مشهود است.

تونی بلر در مقاله‌ای هشت صفحه‌ای درباره برکسیت و با تمرکز بر سیاست‌های اروپایی نوشت: «بررسی منطقی گزینه‌ها به شکل معقولانه‌ای گزینه مذاکره را برای باقی ماندن انگلیس در اروپایی که خود را برای انجام اصلاحات و توافق با ما آماده کرده است، شامل می‌شود.»

نخست وزیر پیشین انگلیس افزود: پیشنهاد اصلاحات در حال حاضر در دستور کار اروپا قرار دارد و رهبران اتحادیه اروپا می‌خواهند تغییراتی را از جمله آزادی جا به جایی- یکی از موارد اختلاف شدید در همه‌پرسی سال گذشته- بررسی کنند که مطابق میل انگلیس است.

بلر با توصیف خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به عنوان بزرگ‌ترین تصمیم سیاسی پس از جنگ جهانی دوم، گفت «با توجه به اینکه هر روز دامنه جدیدی از هزینه‌های برکسیت برای انگلیس رخ می‌نماید، چگونه می‌توان عمدا فهرست گزینه‌های مصالحه بین انگلیس و اروپا را که بر مبنای آن انگلیس در اروپایی اصلاح شده باقی می‌ماند، از روی میز برداشت؟

وی گفت «هنوز برای انگلیس برای تغییر سرنوشت، تغییر شرایط برکسیت و تمرکز بر چالش‌های واقعی که انگلیس با آن‌ها مواجه است، دیر نشده است.»

تونی بلر -که سرانجام سکوت خود را از زمان برگزاری انتخابات عمومی ماه گذشته شکست- گفت، نتیجه این انتخابات قابل توجه بود و من چنین نتیجه‌ای را پیش بینی نکرده بودم.

انتهای پیام/

بلر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را بزرگ‌ترین تصمیم سیاسی پس از جنگ جهانی دوم دانست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار