برگزاری جشنواره فوتبال حبابی در محلات بوشهر

قرار است به‌زودی در تمامی محلات بوشهر جشنواره فوتبال حبابی برای افراد علاقه­ مند برگزار شود تا عموم مردم بتوانند از این ورزش مفرح استفاده کنند.

برگزاری جشنواره فوتبال حبابی در محلات بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، یک ماهی می­شود که تابستان در برخی شهرهای کشور آغاز شده اما برای ما بوشهری‌ها، تابستان معنای دیگری دارد؛ شرجی آزاردهنده و گرمای طاقت ‌فرسا در بیشتر ماه­های سال.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در برنامه­ های تلویزیونی، بازی­های مفرح و لذت بخشی را ببینید و آرزو کنید که ای کاش در بوشهر نیز نظیر این برنامه­ ها پیاده می­شد تا افسردگی و بی­حالی ناشی از این گرما، برای ساعاتی هم که شده جای خود را به شادی و شور و شعف بدهد. یکی از این ورزش­ها که حدود شش سال از عمر آن می­گذرد و در همین مدت اندک، علاقه­ مندان زیادی پیدا کرده است، «فوتبال حبابی» است؛ ورزش و تفریحی هیجان‌انگیز و مفرح که در روزهای آتی، سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری بندر بوشهر برای افزایش نشاط عمومی و در راستای خدمت به مردم زمینه اجرای آن را در سطح محلات بوشهر فراهم کند. بر این اساس، قرار است به‌زودی در تمامی محلات بوشهر جشنواره از این ورزش برای افراد علاقه­ مند برگزار شود تا عموم مردم بتوانند از این ورزش مفرح استفاده کنند. البته با توجه به گرمی هوا، این جشنواره نشاط‌  آور شبانه برگزار می‌شود تا مردم بتوانند در کنار ورزش­های آبی، هیجانات بی­نظیری را تجربه کرده و شب­های بوشهر بانشاط ­تر بگذرد.

در همین زمینه، سرپرست حوزه ورزش سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری بندر بوشهر، با بیان این­که تاکید مدیریت سازمان بر ایجاد فضایی سرشار از شادی و نشاط برای شهروندان عزیز بوشهری است، تصریح کرد: این سازمان قصد دارد از طریق ترویج و فراهم آوردن امکانات این رشته برای عموم مردم، زمینه شور و نشاط را در همشهریان بوشهری فراهم آورد.

عباس محمدی باغملایی در خصوص شرایط این بازی گفت: فوتبال حبابی ورزشی است تیمی، شبیه به فوتبال که در آن بازیکنان به وسیله یک پوشش حبابی که از هوا پرشده و بالاتنه آنان را می‌پوشاند، طی قوانین مشخصی برای وارد کردن توپ با پا به دروازه تیم حریف رقابت می‌کنند. فوتبال حبابی رشته‌ای بسیار پرجنب و جوش است که نیاز به مهارت چندانی ندارد اما گل زدن در این رشته بسیار مشکل است.

وی با بیان این­که فوتبال در این رشته جنبه عمومی و سرگرم‌کننده‌تری پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: فرم حباب‌ها به‌گونه‌ای است که موجب افزایش احتمال برخوردها و کاهش آسیب‌های فیزیکی به بازیکنان می‌شود که این امر صحنه‌های بسیار جالبی را پدید می‌آورد. شرایط حاکم بر این رشته ورزشی موجب می‌شود تا علاوه بر تجربه یک فعالیت ورزشی پر هیجان و در عین حال کاملاً ایمن بدون نیاز به مهارت ورزشی، تاثیرات مثبتی بر ارتقاء وضعیت بدنی افراد نیز داشته باشد.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.