سمنان;

صادرات بیش از 120 هزار تن کالا از گمرک استان سمنان

مدیرکل گمرک استان سمنان گفت : از ابتدای سال 96 تاکنون 120 هزار و 94 تن کالا از این استان به کشورهای دیگر صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی سعد الدین مدیرکل گمرک استان سمنان در نشست هماهنگی مدیران اقتصادی استان سمنان گفت: در سال 96 اداره کالاهای صادراتی استان سمنان به 25 کشور در جهان ارسال‌ شده و تاکنون صادرات کالا در این استان نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت صعودی داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال 96 تاکنون بیش از 120 هزار تن کالا به کشورهای دیگر صادر شده است تصریح کرد: ارزش این کالاها بالغ‌بر 44 میلیون و 838 هزار دلار پیش‌بینی‌شده است.

 

مدیرکل گمرک استان سمنان با اشاره به برخی کالاهای مهم صادراتی استان سمنان افزود: افغانستان، پاکستان، هند، امارت متحده عربی، انگلستان، ترکیه، گرجستان و آلمان از کشورهای مهمی هستند که کالاهای صادراتی استان سمنان به آن‌ها ارسال می‌شود.

 

وی تصریح کرد: کالاهای صادراتی استان سمنان نسبت به بازه سه‌ماهه ابتدای سال گذشته 29 درصد ازنظر ارزش دلاری 50 درصد ازنظر میزان وزن مجموع کالاها افزایش‌یافته است.

 

سعد‌الدین با بیان اینکه متوسط ارزش دلاری هر تن 373 دلار است یادآور شد: از ابتدای سال 96 تاکنون بیش از 5 هزار تن کالا باارزشی بالغ‌بر 18 میلیون و 64 هزار دلار از اداره کل گمرک استان سمنان ترخیص شده است.

 

وی با تأکید بر اینکه بیشترین کالای وارداتی به این استان از ماشین‌آلات خط تولید و اجزا و قطعات موردنیاز آن‌هاست افزود: بخش عمده‌ای از مواد اولیه کارخانه‌های این استان از سوی مبادلات با کشورهای دیگر در جهان تأمین می‌شود.

 

مدیرکل گمرک استان سمنان با اشاره به اینکه کالاهای وارداتی از 15 کشور جهان به این استان وارد می‌شود اضافه کرد: ازبکستان، آلمان، ایتالیا، ترکیه، چین، سوئیس، جمهوری کره، ژاپن، هند، فرانسه و هلند از کشورهای مهمی هستند که کالاهای موردنیاز استان سمنان را تأمین می‌کنند.
انتهای پیام / ه
پیشرفت صعودی صادرات کالا در استان سمنان نسبت به سال‌های گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار