شهرکرد؛

کسب رتبه برتر در تولید ۷ محصول بخش کشاورزی

چهارمحال و بختیاری رتبه برتر کشور در تولید ۷ محصول بخش کشاورزی را کسب کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ذبیح الله غریب مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان در سه سال گذشته، رتبه برتر کشوری در تولید ۷ محصول بخش کشاورزی را کسب کرده است.

وی افزود: این استان با تولید سالیانه ۲۱ هزار تن ماهی سردابی قزل آلا و ۲۴ هزار تن بادام مامایی صادراتی، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

غریب اضافه کرد: بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری همچنین با تولید سالانه ۳۴ هزار تن هلوی مرغوب، رتبه هفتم و با تولید هفت هزار تن گردو، رتبه نهم کشور را کسب کرده است.

وی همچنین گفت: این استان با تولید سالانه بیش از ۲۶ هزارتن گوشت قرمز برابر با ۲ و سه دهم درصد تولید گوشت کشور، رتبه دوم در بین دیگر استان‌ها از لحاظ سرانه تولید را دارد.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هم اکنون ۲ میلیون واحد دام سبک در استان وجود دارد که ۲ و چهار دهم درصد از دام کشور را شامل می‌شود.

غریب با بیان اینکه سرانه ۲۴۲ کیلوگرمی تولید شیر خام در چهارمحال و بختیاری افزود: این استان دارای رتبه ۱۶ در میزان تولید و رتبه دوم در سرانه تولید شیر است.

وی، میزان تولید سال گذشته مجموع محصولات بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری را یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن اعلام و اضافه کرد: این محصولات شامل ۸۰۰ هزار تن در بخش زراعی، ۳۰۰ هزار تن در بخش دام و طیور، ۱۰۸ هزار تن در بخش باغی، ۲۳ هزار تن در بخش شیلات، ۶ هزار تن قارچ و بیش از ۲ هزار تن در بخش گلخانه‌ای هستند.

انتهای پیام/ظ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار