نماینده مردم کهگیلویه:

بازگشایی جاده برف کوه دیشموک

نماینده مردم کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: بابهره برداری از جاده برف کوه راه ارتباطی مردم منطقه دیشموک با مرکز شهرستان کهگیلویه 30 کیلومتر کاهش می یابد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عدل هاشمی پور با بیان اینکه سالها مردم چاروسا و دیشموک دغدغه بازگشایی جاده برف کوه را دارند گفت: با احداث و بهره برداری از جاده برف کوه ارتباط مردم منطقه دیشموک با مرکز شهرستان کهگیلویه 30 کیلومتر کاهش می یابد.

 نماینده مردم کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده با اشاره به اینکه روستاها و خانواده های عشایری زیادی در این مسیر سکونت دارند افزود: اداره کل راه و شهرسازی برای اجرای این طرح با کمبود اعتبار مواجه بود با کمک وزیر نفت و مدیر عامل شرکت نفت جنوب کشور تعدادی ماشین راهسازی با هزینه شرکت نفت برای احداث جاده ارتباطی به این منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه کار بازگشایی از دلی کَما به سمت قلعه رئیسی شروع آغاز شد گفت: امیدواریم 9 کیلومتر از این محور تا یک ماه آینده سنگ برداری و خاک برداری شود و بلافاصله پس از آن آسفالت سرد آن ریخته می شود.

هاشمی پور با بیان اینکه قسمت دوم این جاده از ارتفاعات تا جاده قلعه رئیسی نیز بازگشایی و احیاء می شود، افزود: با بازگشایی این جاده فاصله مردم این منطقه تا مرکز شهرستان 30 کیلومتر کاهش می یابد.

وی گفت: بعد از پایان عملیات اجرایی جاده برف کوه آغاز عملیات بازگشایی جاده رودریش در دستور کار قرار دارد و با همین دستگاه ها عملیات اجرایی آن انجام می شود همچنین عملیات اجرایی 4کیلومتر راه که مردم این منطقه را به حوزه چهارمحال و بختیاری متصل می کند و برنامه ریزی کردیم که این کار نیز با همین دستگاه ها انجام شود.

وی گفت: با توجه به اینکه این ماشین آلات راهسازی به صورت رایگان توسط شرکت نفت منطقه جنوب در اختیار ما قرار گرفته اند انجام این پروژه هیچ هزینه ای برای اداره کل راهسازی استان در بر ندارد و با این کار هم باری بر دوش مردم و هم اداره کل راه و شهرسازی برداشته شد.

هاشمی پور افزود: در مجموع 21 کیلومتر بازگشایی جاده ارتباطی توسط ماشین آلات راهسازی نفت جنوب در بخش دیشموک در حال انجام است و حتی هزینه های جاری نیز توسط یکی از خیرین پرداخت می شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کهگیلویه گفت: مسیر قلعه رئیسی به برف کوه از قلعه رئیسی تا دلی کما که مشترک است با بازگشایی این جاده طول مسیر بیش از 28 کیلومتر کاهش می یابد.

تارم با بیان اینکه امسال بحث خاکبرداری و بازگشایی جاده برف کوه را در دستور کار داریم، افزود: تا پایان امسال عملیات آسفالت 10 کیلومتر از مسیر دیشموک تا مورخانی با هزینه یک میلیارد و 200 میلیون تومان انجام می شود.

 انتهای پیام/ش

کاهش راه ارتباطی با بهره برداری از جاده برف کوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.