سلیمانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

معادن و صنایع کوچک پس از ادغام وزاتخانه‌ها بی‌صاحب شدند

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پس از ادغام وزارتخانه‌ها، معادن ایران بی صاحب شدند و به گوشه رینگ رفتند.

محمد سلیمانی"محمد سلیمانی" وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت نهم در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تفکیک وزراتخانه‌های ادغام شده، اظهار داشت: کشورمان نیازمند سازمان‌ها و وزارتخانه‌های کوچک و چابک است که وظایفشان کم باشد. در گذشته ادغام‌هایی صورت گرفت و عملاً یک وزیر و چند معاونت حذف شدند و مفهوم کوچک شدن را نداشت.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده که هر چه وزارتخانه‌ها مامویت‌گرا باشند، بهتر عمل می‌کنند. ادغام وزارت صنعت، معدن و تجارت حجم وسیعی از کار و تلاش را می‌طلبد و از عهده وزیر و معاونانش بر نمی‌آید.

سلیمانی با بیان اینکه وزارتخانه مذکور قبلا چهار وزارتخانه‌ جدا یعنی صنایع سبک، سنگین، بازرگانی و معادن و فلزات بود که همه در یک وزارتخانه ادغام شدند، اضافه کرد: کشورمان جز هفتمین کشورهایی است که معدن دارد پس از ادغام وزارتخانه‌ها، معادن ایران بی‌صاحب شده‌‌اند و به گوشه رینگ رفته‌اند و اصلاً حسابی روی آن باز نمی‌کنند.

با تفکیک وزارتخانه‌ها دولت حجیم نمی‌شود

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: در چهره وزارت صنایع، معدن و تجارت عمدتا صنایع سنگین را می‌بینیم و صنایع سبک تقریباً بی سرپرست هستند. تجارت هم نوعی رها شدگی دارد که نتیجه آن واردات بسیار گسترده بود.

سلیمانی تاکید کرد: اگر جای مجلس بودم پیشنهاد می‌دادم که این وزارتخانه حداقل به 4 وزارتخانه سبک و کوچک تبدیل شود. نگران تفکیک‌ شدن‌ها نباشیم چون حداکثر یک وزیر و چند معاونت اضافه می‌شود و دولت حجیم نخواهد شد.

جهاد سازندگی بعد از ادغام از بین رفت

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت نهم با اشاره به اینکه هر ادغامی که صورت گرفته یک بخش نابود شده است، اظهار داشت:  جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی با هم ادغام شد و نتیجه آن از بین رفتن جهاد سازندگی بود، نام، نشان، عملکرد و فعالیت جهاد سازندگی را باید در تاریخ بخوانیم.

وی بیان کرد: 17 هزار صنایع داریم که تقریباً تعطیل و یا نیمه تعطیل‌اند، دلیلش این است که وزیر صنایع عمدتاً به صنایع سنگین همچون خودرو سازان و پتروشیمی می‌پردازد و سایر صنایع رها شده‌اند،  ندایی هم در دولت درد این بخش را پیگیری نمی‌کند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره ادغام، خاطر نشان کرد: این دو وزارتخانه در هم ادغام شدند، نتیجه آن از بین رفتن بخش مسکن بود، در بخش راه هم می‌بینیم که کارگاه‌های راه و جاده راکد و یا تعطیل شده‌اند، اگر هر کدام از این وزارتخانه‌ها وزیری داشته باشد، مشکلات این وزارتخانه به جد پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

 

مشکلات ایجاد شده پس از ادغام وزارت خانه ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار