همدان؛

افتتاح نیروگاه خورشیدی در همدان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان از راه اندازی یک نیروگاه خورشیدی ۷ مگاواتی تا ۲۰ روز آینده خبر داد.

افتتاح نیروگاه خورشیدی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حاجی رضا تیموری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به اینکه افتتاح این پروژه در 20 روز آینده خواهد بود گفت: در صورتی که تمام 100 مگاوات نیروگاه خورشیدی به بهره‌برداری برسد می‌توان همدان را به عنوان پایلوت نیروگاه‌های خورشیدی کشور اعلام کرد.

تیموری با بیان اینکه پارسال دو نیروگاه خورشیدی 7 مگاواتی با حضور وزیر نیرو در همدان افتتاح شد و در مدار قرار گرفت افزود: انرژی آن بشکل تضمینی ازسوی وزارت نیرو خریداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای احداث 100 مگاوات نیروگاه‌های خورشیدی بخش خصوصی مجوزهای مربوطه را از وزارت نیرو دریافت کرده است ادامه داد: این تعداد در قالب 10 نیروگاه 7 مگاواتی و یک نیروگاه 30 مگاواتی است که موافقت نامه آنها صادر شده است و تا چند سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

تیموری خاطر نشان کرد: این پروژه توسط شرکت ایرانی و با مشارکت شرکت خارجی از ایرلند و آلمان اجرا شده است، عنوان کرد: این پروژه به طور صد در صد خصوصی انجام شده و دولت در آن سرمایه گذاری نداشته است.

این مسئول اضافه کرد: این نیروگاه‌ها بشکل مقیاس کوچک هستند و در هر نقطه ای از استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند و انرژی در محل تولید و مصرف می‌شود.

وی اظهار داشت: انرژی تولید شده از این نیروگاه‌ها پاک بوده و تلفات انرژی نیز ندارد ضمن اینکه از هیچ گونه سوختی برای آن استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه نیروگاه‌های خورشیدی همدان در مناطق قهاوند، شیرین‌سو، فامنین، ویان و کبودراهنگ ایجاد می‌شود یادآور شد: ظرفیت استان همدان برای راه‌اندازی نیروگاههای خورشیدی تا 200 مگاوات شناسایی شده است که 100 مگاوات آن در دست اجرا است.

 انتهای پیام/ ج

احداث 100 مگاوات نیروگاه‌های خورشیدی بخش خصوصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.