در آینده نزدیک نخستین مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد کودکان در بجنورد به بهره برداری می رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد، هاجر پاکدین معاون پیشگیری و درمان اداره کل بهزیستی استان با بیان این که برای احداث این مرکز 245 میلیون تومان اعتبار از محل سازمان بهزیستی کشور هزینه شده است،گفت: مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد کودکان شش تا 18 سال خراسان شمالی در شهرستان بجنورد به صورت پایلوت با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح می شود .

وی افزود: مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد کودکان استان حداکثر 60 نفر ظرفیت دارد که در حال حاضر 30 نفر پذیرش اعلام شده است .

پاکدین در خصوص نحوه پذیرش افراد در این مرکز تصریح کرد: در مرحله اول فرد توسط خانواده معرفی می شود و در صورتی که نهاد و یا فرد دیگری نسبت به معرفی فرد معتاد به این مرکز اقدام کند باید از دادستانی حکم داشته باشد .

وی اظهار کرد:افراد با ارجاع به مرکز توسط پزشک معاینه می شود و پس از مراحل سم زدایی، به مدت سه ماه در مرکز اقامتی میان مدت پذیرش می شوند .

وی با بیان این که نجات یک معتاد نجات جامعه است،گفت:در حال حاضر مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد کودکان شش تا 18 سال در استان های البرز،تهران و سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است .

انتهای پیام/ط

پذیرش کودکان شش تا 18 سال در مراکز اقامتی ترک اعتیاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.