مشهد؛

"لیبرالیسم" در زباله‌دان تاریخ دفن خواهد شد

همانطور که بسیاری از تمدن‌های جهان در زباله‌دان تاریخ دفن شده‌اند لیبرالیسم نیز رو به زوال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد حجت‌الاسلام محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در یازدهمین همایش سالانه اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور گفت: دانشجویان خارج از کشور به‌عنوان سفیران انقلاب و تشیع در کشورهای دیگر حضور دارند و باید برای زندگی خود راهبردهایی داشته باشند چراکه انسان بدون پایبندی به اصول، مقاومت ندارد و مانند ذرات معلق در هواست این اصول باتوجه به سخنان ائمه شامل حس حضور همیشگی در برابر خدا و پرهیز از گناه، قانع‌بودن به رزق، تلاش برای انجام کار‌ها و آمادگی برای مرگ است.

وی افزود: در دوران مدرنیته عده‌ای مرگ را تخصصی برای کشیش‌ها می‌دانستند و افراد عادی درباره آن صحبت نمی‌کردند، عده‌ای دیگر نیز می‌گفتند نباید نگرانی در مورد مرگ داشته باشیم چون چاره‌ای نداریم و به سراغ همه می‌آید و برخی نیز می‌گفتند مرگ آخرین حلقه از حلقه‌های زندگی است و ارزش فکر‌کردن ندارد اما اسلام معتقد است انسان باید برای مرگ آماده شده و از موعظه مرگ غافل نشود.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه همواره دو گروه خیر و شر در جهان وجود دارد، گفت: اکثر مردم متوسط هستند و اگر افراد خوب فعال باشند به آن‌ها جذب می‌شوند و اگر افراد بد فعال باشند جذب بدی‌ها می‌شوند در سطح بین‌الملل نیز این رابطه بین نظام سلطه و جبهه مقاومت وجود دارد که روز به‌روز شاهد تضعیف جبهه سلطه هستیم.

قمی افزود: مسئله سران جبهه استکبار با مردم‌شان متفاوت است و معتقدیم مردم فطرت پاک دارند. با سرکرده‌های نظام سلطه که برای نابودی ایران تلاش می‌کنند مقابله می‌کنیم، همچنین همانطور که بسیاری از تمدن‌های جهان در زباله‌دان تاریخ دفن شده‌اند لیبرالیسم نیز رو به زوال است.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه خوش‌بینی و امید یکی از شروط مهم کار فرهنگی است، گفت: قدرت معنایی اسلام بی‌رقیب است اما نباید در کار فرهنگی توقع معجزه داشته باشیم زیرا به تدریج پاسخ می‌دهد همچنین عوامل موثر در تاثیرگذاری در سطح فرهنگ شامل دین، تمدن، فناوری اطلاعات، دانشگاه‌ها، نهادهای بین‌المللی و توریسم فرهنگی است که لازم است برای ترویج و تعمیق فرهنگ کوثری برنامه ریزی صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه عطش جامعه بشری برای شناخت اسلام بسیار زیاد است، افزود: بشریت به بن‌بست رسیده و بسیاری از سئوالاتش را مکاتب موجود نمی‌توانند پاسخ دهند به همین دلیل گرایش به اسلام افزایش یافته و برای کرسی‌های آزاداندیشی به اندازه نیاز نیرو نداریم البته با همکاری سازمان ارتباطات برنامه ریزی‌هایی برای فرستادن اساتید به خارج از کشور صورت گرفته است.

انتهای پیام// ز.ی
 


جبهه سلطه روز به روز در حال تضعیف است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار