وقف‌چی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

600 میلیون به حساب سپرده‌گذاران کاسپین واریز نشده است/ وعده‌های سیف در حد شعار بود

نماینده مردم زنجان گفت: هیچ پولی به حساب سپرده‌گذران کاسپین واریز نشده و تمام سخنان رییس بانک مرکزی در حد شعار بوده است.

...."علی وقف‌چی" نماینده مردم زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛‌ با اشاره به جلسه روز گذشته میان دولت و مجلس برای حل مشکل سپرده‌گذاران مؤسسات مالی گفت: مشخص شد سیف رئیس بانک مرکزی همان حداقل‌هایی را هم که در صحن غیر علنی مجلس در مقابل نمایندگان متعهد شده بود را اجرا نکرده است.

 وی ادامه داد: سیف در آن جلسه اعلام کرد که شب گذشته 600 میلیارد تومان به حساب سپرده‌گذاران کاسپین پول واریز کرده است اما تا این لحظه هیچ سندیتی برای آن وجود ندارد.

 نماینده مردم زنجان تأکید کرد: ما از دو شهرستان اردبیل و ابهر پیگیری کردیم و مشخص شد هیچ پولی به حساب سپرده‌گذران کاسپین واریز نشده و تمام سخنان وی در حد شعار بوده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه حدود 500 میلیارد تومان از اموال موسسه مالی و اعتباری کاسپین از سوی نهادهای امنیتی اخیراً کشف شده، تاکید کرد: طبق اخبار واصله از مبلغ کشف شده سوء استفاده‌هایی از سوی افراد خاص انجام شده است.

 وی اظهار داشت: با توجه به امضای نامه درخواست سوال از رئیس جمهور از سوی 130 نفر از نمایندگان خواستار پیگیری حل مشکل مؤسسات مالی و سپرده‌گذاران هستند در صورت عدم رفع این مشکل این سوال را به جریان می‌اندازیم.

 وقف‌چی بیان داشت: نباید اعتماد مردم نسبت به مؤسسات مالی لکه‌دار شود زیرا اعتبار مالی کشور بسیار بالاتر از آن است که بخواهیم آن را با 10 هزار ملیارد تومان لکه‌دار کنیم.

 وی تصریح کرد: رئیس مجلس بیشتر اعتقاد دارد پیش از سوال از رئیس جمهور می‌توان جمیع جهات را برای رفع این مشکل بررسی کرد و ما نیز در جلسه روز گذشته همچنان برای رفع مشکل سپرده‌گذاران موسسات مالی پافشاری کردیم.

 نماینده مردم زنجان خاطرنشان کرد: با تغییر کابینه دولت یا حتی وزیر اقتصادی و رئیس بانک مرکزی هم نمایندگان بر روی موضوع حل مشکل سپرده‌گذاران پافشاری داشته و دولت باید پاسخگو باشد.

 انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۱:۴۹ ۲۸ تير ۱۳۹۶
اقا دست درد نکنه مگه شما نمایندگان به داد ما برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۸ تير ۱۳۹۶
فقط وعده‌های سیف در حد شعار بود!!؟؟؟ سیف هم عضوی ازاعضای دولت یازدهم است وقتی خود حسن روحانی به وعده اش عمل نکند توقع دارید ...عمل کنند؟؟؟
آخرین اخبار