رئیس فدراسیون دوچرخه سواری ایران:

اردبیل ظرفیت میزبانی مسابقات دوچرخه سواری کوهستان را دارد

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری ایران گفت: استان اردبیل ظرفیت مناسبی برای برگزاری مسابقات دوچرخه سواری کوهستان را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خسرو قمری، رئیس فدراسیون دوچرخه سواری ایران با بیان اینکه اردبیل منطقه کوهستانی است گفت: استان اردبیل میتواند میزبان مسابقات دوچرخه سواری کوهستان باشد.

وی از برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری در استان خبر داد و گفت: این استان ظرفیت بسیار بالایی برای برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری در رشته کوهستان دارد که انتظار داریم زیرساخت‌های این مسابقات فراهم شود تا بتوانیم مسابقاتی در شان و جایگاه اردبیل برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری ایران افزود: راه‌اندازی پیست‌های دوچرخه‌سواری از اولویت‌های فدراسیون دوچرخه‌سواری است که در این زمینه مسئولان وزارت ورزش نیز حمایت همه‌جانبه‌ای دارند .

قمری اظهار داشت: در حال حاضر 8 تا 10 هزار دوچرخه‌سوار در کشور به صورت حرفه‌ای و تخصصی فعالیت می‌کنند که از این تعداد بیش از 3 هزار نفر را بانوان دوچرخه‌سوار تشکیل می‌دهند که فدراسیون دوچرخه‌سواری نگاه ویژه‌ای به توسعه رشته دوچرخه‌سواری در بین بانوان دارد.

وی بیان کرد: بانوان کشورمان ظرفیت بسیار بالایی در رشته دوچرخه‌سواری دارند به طوری که برای نخستین بار در تاریخ دوچرخه‌سواری جمهوری اسلامی ایران بانوی ایرانی توانست به یکی از مدال‌های رنگارنگ دست یابد که این امر افتخار بسیار بزرگی برای دوچرخه‌سواری بانوان است.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری جمهوری اسلامی ایران همگانی کردن ورزش دوچرخه‌سواری را یک اولویت بسیار مهم دانست و گفت: در این زمینه تاکنون اقدامات بسیار خوبی انجام شده و انتظار داریم استان‌های کشور برای همگانی کردن رشته دوچرخه‌سواری اقدامات اساسی و هدفمند انجام دهند.

قمری از تعامل همه‌جانبه فدراسیون دوچرخه‌سواری با آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این امر نقش بسیار مهمی در استعدادیابی رشته دوچرخه‌سواری در بین دانش‌آموزان دارد که می‌تواند موثر باشد.

 

انتهای پیام/ح

راه اندازی پیست های دوچرخه سواری از اولویت های فدراسیون است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.