معاون پیشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان:

بیش از ۳۰ هزار متر مربع فضای خوابگاهی در دانشگاه لرستان

معاون پیشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان از افزایش فضای خوابگاهی دانشگاه لرستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  محمد جعفری، معاون پیشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان، با بیان اینکه در آذرماه سال ۹۵ پروژه حصارکشی پیرامون سایت مرکزی دانشگاه لرستان واقع در کمالوند خرم‌آباد، کلید خورد، گفت: این پروژه به طول ۷۰۰۰ متر مربع است و قرار است تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: متأسفانه قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر، سایت مرکزی دانشگاه لرستان، حصار پیرامونی نداشت و نداشتن حصار، باعث مشکلات متعددی می‌شد.

معاون پیشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان در ادامه با اشاره به روند ساخت ساختمان آموزشی دانشکده کشاورزی این دانشگاه گفت: طرح ساخت ساختمان آموزشی دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان نیز در تیرماه ۹۵ شروع شد که با اعتباری بیش از ۸۰۰۰ میلیارد تومان و در مساحت ۲۳۸۴ مترمربع حداکثر تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ساخت آزمایشگاه مرکزی شماره دو دانشگاه لرستان نیز در تیرماه ۹۵ در مساحت ۶۵۰ مترمربع و با اعتبار بیش از ۶۰۰ میلیون تومان، آغاز و در اسفندماه ۹۵ با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد، افزود: یکی از اولویت‌های مهم دانشگاه لرستان، تقویت زیرساخت‌های آزمایشگاهی بوده تا دانشگاه در مسیر دانشگاه نسل سوم گام بردارد که سیاست آموزشی و علمی دولت تدبیر و امید است.

جعفری از ساخت خوابگاه دانشجویی دختران ساخت، تکمیل و تجهیز خوابگاه دانشجویی حضرت رقیه با مساحت ۳۱۰۰ مترمربع و اعتبار بیش از سه میلیارد تومان که در سال ۹۲ شروع شده بود در سال ۹۴ به بهره‌برداری رسید، گفت: این‌گونه اقدامات زیربنایی در شرایطی انجام شده که طی این سالها دولت با محدودیت‌های مالی، دست و پنجه نرم کرده است.

عضو هیات علمی دانشگاه لرستان، افزود: ساخت بیمارستان تخصصی دامپزشکی دانشگاه لرستان نیز با مساحت ۶۴۳ مترمربع و اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان در خردادماه ۹۴ شروع و در اسفندماه ۹۵ با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به افتتاح رسید.

 

معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان درباره طرح گازرسانی به سایت مرکزی دانشگاه لرستان واقع در سایت کمالوند خرم‌آباد گفت: طرح گاز رسانی به دانشگاه لرستان به طول ۵۶۰۰ متر و با اعتبار بیش از ۶۰۰ میلیون تومان در تیرماه ۹۵ کلید خورد و در اسفندماه ۹۵ با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره‌برداری رسید و این درحالیست که قبلاً گازوئیل این دانشگاه، با کلی هزینه‌ تأمین می‌شد.

جعفری از پایان تعطیلی طرح ساخت کتابخانه مرکزی که مدت‌ها معلق بوده خبرداد و گفت: ساخت کتابخانه مرکزی دکتر عیدی که با اعتبار بیش از سه میلیارد تومان در سال ۸۴ شروع شده بود به دلایل متعدد تعطیل شده بود که در این دوره با پیگیری‌های متعدد، در نهایت در بهمن‌ماه ۹۴ با حضور دکتر امید، معاون اداری مالی و توسعه منابع انسانی وزارت علوم به بهره‌برداری رسید؛ هم‌اینک دانشگاه لرستان کتابخانه مرکزی دارد در حالیکه قبلاً ساختمان کتابخانه مرکزی نداشت.

معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان از افزایش فضای خوابگاهی دانشگاه لرستان خبر داد و گفت: در سال ۹۱ فضای خوابگاهی دانشگاه لرستان ۲۶ هزار و ۳۰۰ مترمربع بود که در سال ۹۵ این فضا به عدد ۳۰ هزار و ۱۰ مترمربع افزایش یافت،هم‌اکنون هیچ‌گونه مشکل کمبود خوابگاه دانشجویان دختر نداریم و در حال پیگیری هستیم تا مشکل کمبود خوابگاه دانشجویان پسر را نیز براساس مکانیزم‌های تعریف شده‌ وزارتی، رفع کنیم.

انتهای پیام/ د

بازدید معاون اداری، مالی وزیر علوم از دانشگاه لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.