یاسوج؛

ممانعت کشاورزان از آب‌رسانی به ۶۰ هزار جمعیت تحت پوشش آبفای مادوان

مدیرعامل آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشاورزان مانع آبرسانی به شهر مادوان و روستاهای حومه و غرب یاسوج می‌شوند.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید علی لدنی‌نژاد اظهار داشت: هم اکنون شهر مادوان و روستاهای حومه با 12 هزار مشترک و 60 هزار جمعیت تحت پوشش با تنش شدید آبی روبه‌رو است.

وی عنوان کرد: آبرسانی به شهر مادوان و روستاهای حومه و غرب یاسوج از تنگ کناری با اعتباری افزون بر 50 میلیارد ریال جزو پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به این استان بوده که در قالب 3 پیمان به مناقصه گذاشته شد.

لدنی‌نژاد از خرید لوله‌های فولادی مورد نیاز این پروژه خبر داد و افزود: به دلیل عدم همکاری کشاورزان منطقه با وجود نیاز مبرم شهر مادوان به دلیل تنش شدید آبی در شرایط فعلی امکان ابرسانی به این شهر وجود ندارد.

مدیرعامل آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: پروژه آبرسانی به شهر مادوان با وجود تامین اعتبار توسط دولت و اخذ مجوز لازم از نهادهای متولی از جمله آب منطقه‌ای و محیط زیست اما معارضان محلی اجازه آغاز شروع عملیات اجرایی را نمی‌دهند.

لدنی‌نژاد ادامه داد: به دلیل کمبود دبی آب مورد نیاز 60 هزار جمعیت تحت پوشش آبفای شهری مادوان در شرایط فعلی و در سال‌های آینده اجرای پروژه آبرسانی به این شهر از تنگ کبوتری اجتناب ناپذیر است.

وی با تاکید بر اینکه آب مورد نیاز انسان از کشاورزی واجب‌تر است اظهار داشت: بنا نداریم با اجرای این پروژه تمام آب تنگ کناری را برای مادوان انتقال دهیم بلکه با هماهنگی آب منطقه‌ای بخشی از این آب که اضافه از آب مورد نیاز کشاورزی بوده برای آب شرب 60 هزر نفر جمعیت در نظر گرفته شده است.

لدنی‌نژاد خواستار همکاری کشاورزان و مردم مهریان برای آبرسانی به شهر مادوان شد و گفت: با اجرای این پروژه کمتر از 20 درصد آب رودخانه مهریان برداشت می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

تنش آبی شدید در شهر مادوان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.