معاون توسعه معاونت علمی با بیان اینکه احتمال متوقف شدن فعالیت استارت آپ‌ها در کشور صفر است از رتبه نخست ایران در تولید علم در جهان خبر داد.

احتمال کنسل شدن دوره های استارت آپ در کشور صفر استبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دلیری معاون توسعه معاونت علمی و فناوری عصر امروز در مراسم افتتاح پژوهش سرای دانش آموزی اظهار کرد: در کشور بیش از ۱۲ میلیون دانش آموز و پنج میلیون دانشجو و محقق داریم و این همان مزیت کشورمان است.

وی بیان کرد: در تولید علم کشورمان در منطقه اول و در دنیا جزو کشورهای برتر بوده و میرزاخانی های فراوانی در داخل و خارج از ایران وجود دارد .

دلیری افزود: با فرمان رئیس جمهور امریکا شرکت های بزرگ اعلام کردند که دانشمندان ایرانی را از دست نمی دهند و در صورتی که این فرمان لغو نشود از امریکا خواهند رفت.

معاون توسعه معاونت علمی و فناوری عنوان کرد: در سخنرانی های علمی دنیا بسیاری از آنها ایرانی هستند و این همان نبوغ علمی ایرانیان است اما متاسفانه یک ضعفی در فضای مدیریتی و آموزشی داریم و ما نتوانسته به درستی از نبوغ افراد مستعد استفاده کنیم .

دلیری تاکید کرد: آموزش های ما کاربردی نیست و استادان دانشگاهی مرتبط با صنعت نبوده زیرا درس های تئوری را به شاگردانشان آموزش می دهند.

وی ادامه داد: همه علاقه مندند که وارد کار دولتی شوند و همین موضوع باعث بروز مسائلی نامطلوب در کسب و کار می شود.

معاون توسعه معاونت علمی و فناوری افزود: استاد دانشگاه در خارج باید سابقه کار در صنعت و کارخانه را داشته باشد تا بتواند دانشجویان را تربیت کند و دانشجویان باید در حین تحصیل متناسب با رشته اش به فعالیت در صنعت بپردازد.

وی تصریح کرد: اولین دانشگاه کار آفرین صنعتی شریف است و در طول یک هفته یک هزار و 200 دانشجو وارد مرکز نوآوری می شود؛ فارغ التحصیلان این رشته کمتر به خارج از کشور می روند.

دلیری ادامه داد: دوره های استارت آپ (کمپانی‌های نوپایی که راهکارهای جدیدی را برای حل مشکلات و مسائل موجود در دنیای فناوری مطرح می‌کنند) در کشور نیازهای جامعه را برطرف و برای دانشجویان شغل ایجاد می کند و معاونت علمی و فناوری مسیر را انتخاب و هموار می کند و احتمال متوقف شدن این نوع فعالیت ها صفر است.

معاون توسعه معاونت علمی و فناوری اظهار کرد: جوان ها بهتر می توانند در کارهای علمی و استارت آپ ها ریسک کنند و ماباید به جوانان اعتماد کنیم تا بتوانند مسیر رشد و ترقی را طی کنند.

دلیری گفت: باید پردازشی در کارهای دانش آموزی انجام دهیم تا آنها با فضای کسب و کار آشنا بشوند و من این قول را می دهم که حمایت همه جانبه از راه اندازی پژوهش سراهای دانش آموزی انجام می شود.

انتهای پیام/

جایگاه تولید علم ایران در جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار