عبداللهی خبر داد

اجرای 300 ویژه برنامه برای دختران پایتخت همزمان با دهه کرامت

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: همزمان با دهه کرامت و روز دختر بیش از ۳۰۰ عنوان ویژه برنامه فرهنگی، ورزشی و گردشگری ویژه دختران پایتخت اجرا می‌شود.

اجرای 300 ویژه برنامه برای دختران پایتخت همزمان با دهه کرامتبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی عبداللهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری جشن‌ روز ملی دختر همزمان با میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) گفت: نامگذاری روز ملی دختر فرصتی برای جریان سازی فرهنگی و توجه ویژه به موضوع دختران در جامعه و افزایش حس اعتماد به نفس و توسعه سلامت اجتماعی دختران است و درهمین راستا شهرداری تهران همزمان با این ایام فرخنده، جشن و برنامه‌هایی ویژه دختران برگزار می‌کند.

 وی ادامه داد: ویژه برنامه‌های دهه کرامت وروز دختر شامل برگزاری جشن و مولودی خوانی، شناسایی و تجلیل از دختران موفق، سخنرانی، گردهمایی، اردو‌های آموزشی، تور‌های زیارتی تفریحی، مسابقات ورزشی و همچنین نمایشگاه‌های هنری پیش بینی شده است که تمامی برنامه‌ها با رویکرد گسترش فرهنگ خودباوری، حیا و عفاف و تبیین نقش، جایگاه و منزلت دختران و ایجاد زمینه برای گسترش مشارکت اجتماعی دختران در سطح محلات برگزار می‌شود.

 عبداللهی گفت: اجرای طرح نسیم بهشت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت مهارت‌های زندگی، صیانت از خانواده، عفاف و حجاب وغیره همراه با اکران فیلم با موضوع دختر از دیگر برنامه‌های این دهه درسطح محلات است.

 معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران ادامه داد: برنامه‌های روز دختر در مجموعه‌های شهربانو، شهردخت، بوستان‌های بانوان وسرای محلات برگزار می‌شود.

 وی با اشاره به برگزاری طرح ترمه و ترنج تصریح کرد: برنامه ریزی اداره کل اموربانوان شهرداری تهران برای این گروه از جامعه، مختص روز ملی دختران ودهه کرامت نیست و در طول سال طرح ترمه و ترنج را در قالب برنامه‌های آموزشی، مشاوره‌ تفریحی و اردویی اجرا می‌کند که مخاطب این طرح دختران دانش آموز است.

برپایی جشنواره شهردخت ویژه دختران پایتخت

 معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: همزمان با دهه کرامت و روز ملی دختر جشنواره‌های فرهنگی، ورزشی و هنری در مجموعه شهردخت برگزار می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه روز ملی دختر فرصتی است برای جریان سازی فرهنگی و توجه ویژه به موضوع دختران در جامعه،گفت:همزمان با ولادت فرخنده حضرت معصومه (س) و روز دختر ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی، آموزشی وغیره ویژه دختران پیش بینی شده است که در سرای محلات و مجموعه‌های شهربانو اجرا می‌شود.

 عبدالهی، برگزاری جشنواره شهردخت را از دیگر برنامه‌های این دهه برشمرد و گفت: به این منظور مجموعه شهردخت به عنوان مرکز فرهنگی، هنری وآموزشی مختص دختران دانشجوی پایتخت همزمان با دهه کرامت برنامه‌های گسترده‌ای را با محوریت دختران در قالب برنامه‌های شاد ومفرح فرهنگی وهنری اجرا می‌کند.

  معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: این جشنواره شامل برنامه‌هایی از جمله اکران فیلم، مسابقه طراحی هنری، برپایی بازارچه محصولات دخترانه وغیره است.

 وی، گسترش فرهنگ خودباوری، حیا و عفاف و تبیین نقش، جایگاه و منزلت دختران با توجه به آموزه‌های دینی و بستر سازی برای گسترش مشارکت اجتماعی دختران را از رویکرد‌های مورد توجه در برنامه‌ها برشمرد و گفت: برنامه"چهره خود را با حجاب تجربه کنید" وهمچنین استقرار غرفه کارآفرینی وخوداشتغالی با حضور ۵ نفر از دختران کارآفرین از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است که همزمان با دهه کرامت در مجموعه شهردخت اجرا می‌شود.

 عبدالهی با اشاره به اینکه تمامی برنامه‌ها متناسب با علایق دختران طراحی شده است،افزود: اجرای موسیقی سنتی، مولودی خوانی، برگزاری مسابقات ورزشی و هنری، اهدای پکیج تشویقی ارائه خدمات مجموعه شهردخت و شهربانو و همچنین تقدیر از بانوان موفق از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار