ستاری در جمع خبرنگاران؛

ستاد اقتصاد مقاومتی پیگیر مشکلات شرکت‌های دانش بنیان است

معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در ستاد اقتصاد مقاومتی به شدت پیگیر مشکلات شرکت‌های دانش بنیان هستیم که برای مجوز‌ها یک طرح جدیدی را وزارت اقتصاد به وجود آورده تا این مشکلات به زودی حل شود.

ستاد اقتصاد مقاومتی پیگیر مشکلات شرکت‌های دانش بنیان استبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صبح امروز در بازدید از نمایشگاه الکامپ در محل دائم نمایشگاه های تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه نمایشگاه الکامپ که در حوزه فناوری شروع شده، نشان دهنده شکل گیری یک حرکت بزرگ اجتماعی در کشور است و در واقع ما دنبال این حرکت هستیم که دانشجویان کشورمان در دانشگاه‌ها تا چه مقدار می‌توانند اثرگذار باشند.

وی ادامه داد: از سال گذشته می‌توان برآورد کرد که تعداد این شرکت‌ها چه مقدار افزایش یافته و چه اتفاقات خوبی در حوزه فناوری در کشور روی داده است و سرمایه گذارانی که تا دیروز در بخش سیمان و پتروشیمی سرمایه گذاری می‌کردند در حال حاضر بر روی محققان شرکت های دانش بنیان سرمایه گذاری می‌کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در خصوص مشکلات اخذ مجوز شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: متاسفانه این مشکلات وجود دارد و ما در ستاد اقتصاد مقاومتی به شدت پیگیر این موضوع هستیم و برای مجوز‌ها یک طرح جدیدی را وزارت اقتصاد به وجود آورده تا این مشکلات به زودی حل شود.

وی  تصریح کرد: از اقتصاد نفتی که پایه آن دولت بوده بیش از این نمی‌توان انتظار داشت و در واقع ما داریم به سمتی حرکت می‌کنیم که مجوز‌ها و مراحل اداری طولانی مدت در شرکت های دانش بنیان حذف شود.

ستاری افزود: جدا شدن سیستمی که به اقتصاد نفتی عادت کرده، مشکلاتی دارد با وجود این، جدا شدن از اقتصاد نفتی مسائلی دارد اما جهت گیری دولت به سمت اقتصاد دانش بنیان است.

وی گفت: تغییر به سمت اقتصاد دانش بنیان دوطرفه است و علاوه بر اینکه دانشجویان باید یاد بگیرند که در این فضا بر روی پای خود بایستند و بدانند که دولت حامی این دانشجویان و محققان  است و سیستم بروکراسی به زودی حذف می شود. 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور یادآور شد: در حال حاضر می‌بینید که در که چه جهشی در دو سه سال گذشته در این عرصه افتاده و می‌توان پیش بینی کرد که در سه سال آینده با این جهش محققان در شرکت های دانش بنیان به کجا می‌رسیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار