صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد پیش‌بینی‌ها درباره نرخ رشد اقتصادی آمریکا را به دلیل تردید‌ها در سیاست پولی این کشور کاهش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، روز دوشنبه، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد پیش‌بینی‌های خود را درباره رشد اقتصادی آمریکا در سال 2017 و 2018 میلادی کاهش داده است. این نهاد دلیل این کاهش را، تردید‌ها درباره تغییرات سیاست‌های مالی آمریکا اعلام کرد.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی‌های خود درباره رشد اقتصادی آمریکا در سال 2017 را از 2.3 درصد، به 2.1 درصد کاهش داد. همچنین این نهاد پیش‌بینی درباره رشد اقتصادی این کشور در سال 2018 را از 2.5 درصد، به 2.1 درصد پایین آورد.

این نهاد اعلام کرد: «با این‌که بخشی از دلیل کاهش این رقم در سال 2017، آمار عملکرد ضعیف آن در سه ماهه نخست این سال بوده است، عامل مهم در بازبینی این پیش‌بینی، به خصوص در سال 2018، این فرض است که با توجه به تردیدها درباره زمان‌بندی و ماهیت تغییر سیاست‌های پولی آمریکا، این سیاست‌ها انعطاف‌پذیری کمتری نسبت به آنچه پیشتر انتظار می‌رفت، پیدا خواهد کرد.»

بر اساس گزارش این نهاد، پیش‌بینی‌های بازار درباره محرک مالی آمریکا نیز کاهش یافته است.

صندوق بین‌المللی پول همچنین پیش‌بینی‌های خود را درباره رشد اقتصادی انگلیس را به دلیل «فعالیت اقتصادی کمتر از انتظار این کشور در سه ماهه نخست سال جاری» کاهش داد.

این در حالی است که صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی‌های خود درباره رشد اقتصادی برای چندین کشور عضو حوزه یورو مانند فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا را به دلیل فعالیت اقتصادی قوی‌تر آن‌ها، افزایش داد. این نهاد رشد سریع‌تری برای کانادا و ژاپن را پیش‌بینی کرده است.

بودجه پیشنهادی از جانب دولت دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – بر پایه فرض رشد اقتصادی 3 درصدی این کشور تنظیم شده است. این در حالی است که «جنت یلن» -- اقتصاددان آمریکایی و رئیس بانک مرکزی آمریکا – در اواسط ماه ژوئیه اعلام کرده بود رسیدن به این رشد اقتصادی دشوار است.

انتهای پیام/

 

کاهش رشد اقتصادی آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار