سنندج؛

اعزام هزار و 645 زائر کردستانی به سرزمین وحی

مدیرکل سازمان حج و زیارت کردستان گفت: امسال هزار و 645 زائر از استان در قالب 13کاروان برای به جای آوردن مناسک حج به سرزمین وحی اعزام می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  هاشم ناظمی جلال امروز در همایش متمرکز آموزشی-توجیهی زائران کاروان های حج تمتع سال 96 در سنندج گفت: امسال شهرستان های سنندج، دیواندره، دهگلان و قروه، کامیاران، سقز و مریوان هر کدام 2 کاروان و شهرستان بیجار نیز با یک کاروان در این سفر معنوی حضور دارند.
وی با بیان اینکه 773 نفر از زائران امسال استان را آقایان و 872 نفر را نیز بانوان تشکیل می دهند گفت: میانگین سنی زائران استان 62 سال و 2 ماه است لذا باید مدیران و عوامل اجرایی کاروان های زیارتی توجه ویژه ای به کاروان ها داشته باشند.
ناظمی جلال ادامه داد: در سطح استان با برگزاری کلاس های آموزشی، معاینات پزشکی، تزریق واکسن مننژیت و ارسال اطلاعات برای صدور ویزا برنامه ریزی های لازم برای آمادگی زائران انجام شده است.
وی در ادامه به برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: امسال همایش آموزشی-توجیهی زائران به صورت جداگانه در شهرستان های مختلف برگزار خواهد شد.
وی هدف از برگزاری این همایش آموزشی و توجیهی را ایجاد فضای اتحاد و همدلی در میان زائران و عوامل اجرایی و تقویت روحیه خدمتگزاری در میان کارگزاران عنوان کرد.
وی در ادامه افزود: امسال قرار بود که 20 درصد به سهمیه کشورهای اسلامی اضافه شود که این میزان در کشور ما بین 30تا 35 درصد افزایش داشته و تعداد زائران کشور از 64 هزار نفر به 86 هزار و 300 نفر رسیده است.
 انتهای پیام/م

برگزاری همایش متمرکز آموزشی-توجیهی زائران کاروان های حج تمتع سال 96 در سنندج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.