قزوین؛

نیروگاه شهید رجایی مدرن می‌شود

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل از مدرن کردن نیروگاه شهید رجایی قزوین برای تولید برق بیشتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علیرضا دائمی در دیداربا استاندار قزوین گفت: مدرن کردن این نیروگاه دردستور کار قرار دارد تا با مصرف بهینه سوخت ، برق بیشتری تولید شود.

نیروگاه شهید رجایی مدرن می‌شود

وی ،گریزی هم به بحران کم آبی در کشور زد و افزود: این موضوع در کمیسیون امنیت ملی مطرح شده است.

دائمی به پروژه انتقال آب سد طالقان اشاره و اضافه کرد: با اجرای این طرح مشکلات آب شرب ۱۴ شهر و ۲۰۰ روستای استان مرتفع خواهد شد.

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل همچنین با اشاره به استهلاک تجهیزات آبی، خواستار استفاده از انتقال آب با لوله شد که صرفه بهتری دارد.

وی در ادامه از احداث گلخانه‌ها برای حفظ آب‌های زیر زمینی، جلوگیری از فرونشست زمین و از دست دادن منابع آب زیر زمینی حمایت کرد.

دائمی با بیان اینکه خرید تضمینی آب دو هزار و پانصد تومان است و فقط با ۴۵۰ تومان به دست مصرف کننده می‌رسد، از مردم خواست در مصرف آب صرفه جویی کنند.

قائم مقام وزیر نیرو همچنین از سرمایه گذاری در حوزه انرژی‌های پاک و تجدید پذیر حمایت کرد.

استاندار قزوین هم در این دیدار با اشاره به اینکه تا کنون یک هزار و ۷۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در استان پلمب شده است، گفت: برای پلمب ۱۶۰ حلقه باقیمانده نیازمند همکاری هستیم.

فریدون همتی به اجرای طرح آبیاری نوین در ۲۰ هزار هکتار از اراضی دشت قزوین هم اشاره کرد و گفت: هدف گذاری برای سال آینده ۵۰ هزار هکتار است که تلاش می‌شود با تغییر الگوی انتقال آب راندمان آن ۲۵ درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/

 

افزایش تولید برق با مدرن کردن نیروگاه شهید رجایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.