شناور امدادی ناجی ۹ جان سرنشین قایق موتوری در آبهای خارگ نجات داد

معاون امور دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهرگفت: قایقی که سوخت آن تمام شده و سیستم موقعیت‌یاب آن از کار افتاده بود در آبهای خلیج فارس ناپدید می‌شود که شناور امدادی ناجی ۹ خارگ، سرنشین این قایق را نجات می‌دهد.

شناور امدادی ناجی ۹ جان سرنشین قایق موتوری در آبهای خارگ نجات دادبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد شکیبی‌نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه شناورها حادثه دیده در پهنه آبهای خلیج فارس مورد توجه مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر است اظهار داشت: شناورهای حادثه دیده در خلیج فارس با هرگونه دستگاه‌های ارتباط تلفنی می‌تواند با مرکز جستجو و نجات دریایی استان بوشهر تماس برقرار کنند.

وی از فعال بودن تلفن اطلاع‌رسانی 1550 خبرداد و خاطر نشان کرد: تلفن اطلاع‌رسانی 1550 در مرکز اصلی جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای خدمات دهی به شناورها در خلیج فارس ایجاد شده که دریانوردان می‌توانند خدمات لازم را از این مرکز دریافت کنند.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به تجهیز این اداره کل به شناورهای ناجی برای امدادرسانی در خلیج فارس تصریح کرد: 5 شناور امدادی ناجی با تجهیزات مدرن و پیشرفته امداد و نجات و نیروی انسانی متخصص در آب‌های خلیج فارس به سانحه دیدگان خدمات‌رسانی می‌کنند.

شکیبی‌نسب از نجات جان سرنشین یک قایق در آبهای خلیج فارس توسط شناور امدادی ناجی خبرداد و گفت: قایقی که سوخت آن تمام شده و سیستم موقعیت یاب آن از کار افتاده بود در آبهای خلیج فارس ناپدید شد که شناور امدادی ناجی 9 خارگ سرنشین این قایق را نجات می‌دهد.

وی با بیان اینکه این قایق از بندر گناوه به مقصد خارگ حرکت کرده بود افزود: سرنشین این شناور با تماس مستقیم با ناجی 9 گم کردن مسیر و از دست دادن موقعیت جغرافیایی خود را اعلام می‌کند که این قایق به سبب نداشتن موقعیت جغرافیایی مفقود می‌شود.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه موقعیت تماس تلفنی، قایق بوسیله مخابرات ردیابی می‌شود خاطر نشان کرد: پس از ردیابی، شناور در بخش غربی جزیره خارگ شناسایی که ناخدای شناور امدادی ناجی 9 موفق به یافتن شناور می‌شود.

شکیبی‌نسب با بیان اینکه سرنشین قایق دچار گرمازدگی شده بود افزود: سرنشین شناور پس از انتقال به داخل شناورامدادی ناجی9، مورد درمان قرار می‌گیرد و قایق و سرنشین آن به سلامت در اسکله خارگ تحویل می‌شود.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.