اصفهان؛

برگزاری جشن پیوند 100 زوج ناشنوا در اصفهان

جشن ازدواج یکصد زوج ناشنوا امروز در سومین همایش ملی طرح پیوند آسمانی، در سالن اجتماعات مقبره علامه مجلسی (ره) اصفهان برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امام جمعه موقت اصفهان در این مراسم با بیان ناشنوایان همانند سایر انسانها حق برخورداری از امکانات اولیه زندگی را دارند گفت: ناشنوایان از نعمت شنوایی و سخن گفتن محرومند اما از حواس و نعمات دیگری برخوردارند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی با بیان اینکه خیران باید برای ازدواج جوان های بی بضاعت سرمایه گذاری و وقف کنند افزود: وقف اموال فقط به موارد خاص منحصر نمی شود.

وی اظهار کرد: می توانیم اموالمان را برای ازدواج کسانی که امکان ازدواج برای آنها وجود ندارد، وقف کنیم.

حجت الاسلام میردامادی با تبریک آغاز زندگی مشترک به زوج های جوان، حضرت علی(ع) و فاطمه(س) را بهترین الگوی زندگی آبرومندانه و سعادتمند معرفی کرد.

وی با اشاره به سفارش دین اسلام در باره ازدواج گفت: زوج های جوان باید وسیله آرامش و اطمینان یکدیگر باشند و محبت را محور زندگی خود قرار دهند زیرا هیچ چیزی غیر از محبت نمی تواند باعث گرمی و استحکام زندگی مشترک شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور هم در این مراسم گفت: عبادت خدا فقط در نماز، روزه، حج و جهاد خلاصه نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین ' احمد شرف خوانی ' با بیان اینکه کارها باید برای رضای خدا انجام شود، افزود: تهیه غذا و مهیا کردن زندگی همسران برای یکدیگر بالاترین عبادت محسوب می شود.

وی با بیان اینکه خداوند متعال زن و مرد را برای آرامش و کامل کردن یکدیگر خلق کرده است گفت: زوج های جوان باید قبل از ازدواج آموزش ها و مهارت های مختلف زناشویی، زندگی در خانواده، ابراز محبت و اقتصاد خانواده را فرا گیرند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز وقف را یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: همه ما باید دست به دست هم دهیم و برای وقف با نیت ازدواج زوج های جوان و بطور ویژه برای زوج های ناشنوا تلاش کنیم.
حجت الاسلام محمد صادقی با بیان اینکه سنت حسنه برگزاری جشن ازدواج زوج های ناشنوا از استان اصفهان به سایر نقاط کشور گسترش پیدا کرد، از خیران خواست برای تامین جهیزیه زوج های ناشنوا و نیازمند اقدام کنند.

دبیر جشنواره ازدواج زوج های ناشنوای استان اصفهان هم با اشاره به اهداف برگزاری این مراسم گفت: ترویج سنت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) ، تشویق ناشنوایان به انجام سنت حسنه ازدواج و حل مشکل زوج های جوان در روزهای آغازین زندگی و تهیه جهیزیه و کمک های موردی به زوج های ناشنوا را از مهمترین اهداف برگزاری این مراسم عنوان کرد.

حسین روستا افزود: آشنا کردن آحاد جامعه با توانایی های ناشنوایان و دعوت از مسئولان برای کمک به زوج های جوان، آشنا کردن زوج های جوان با راه و رسم زندگی با تشکیل کلاس ها و کارگاه ای آموزش خانواده و آشنا کردن زوج های ناشنوا با مشاوره های قبل و بعد از ازدواج را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.
هم‌زمان با دهه کرامت و همچنین سالروز تکریم و تجلیل از مقام امامزادگان، پیوند ازدواج ۱۰۰ زوج ناشنوا در مقبره علامه مجلسی(ره) اصفهان برگزار شد.

این مراسم با حضور معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، استاندار، امام جمعه موقت و نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی برگزار ‌شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار