تبریز؛

تحریمهای آمریکا به علت انتقام از شکستهای منطقه ای

امام جمعه تبریز گفت : تحریم‌ های اخیر آمریکا علیه کشورمان به خصوص سپاه به دلیل انتقام از شکست‌های زنجیره‌ای خود در منطقه است.

تحریمهای آمریکا به علت انتقام از شکستهای منطقه ای به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت‌ الاسلام سید محمد علی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته امام جمعه تبریز : تحریمهای اخیر آمریکا به علت انتقام از شکست در منطقه تبریز افزود : پیروزی جبهه مقاومت انقلاب اسلامی در منطقه ، پایان موفقیت‌ آمیز عملیات موصل ، شکست تکفیری‌ ها و آزادسازی حلب در شرق سوریه و ناکامی عربستان ، موجب وحشت و عصبانیت بیش از پیش آمریکاییها از ایران شده است.
وی گسترش نفوذ جمهوری اسلامی و تبدیل آن به الگو برای آزاد سازی مسلمانان مظلوم را یکی دیگر از دلایل هراس آمریکا و صهیونیست‌ها از انقلاب اسلامی دانست و گفت: با توجه به منشاء اصلی شکست‌ های زنجیره‌ ای آمریکا و اراده پولادین ملت‌ ها برای استفلال و رهایی از سلطه مشرکان، باید جبهه مقاومت اسلامی مورد حمایت همه جانبه مسلمانان قرار بگیرد.
خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: بهره گیری از استعدادها و توانمندی‌ های داخلی ، روشنگری و افشای چهره واقعی استبداد و روشن‌ سازی عامل اصلی فتنه و ارتقای آگاهی عمومی درباره اهداف شوم جبهه استکبار ، راهکارهای موثر مقابله با استکبار جهانی است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به حفظ و تقویت وحدت بین مردم تاکید کرد و ادامه داد: دیدار اخیر فرماندهان سپاه با رییس جمهور را به فال نیک می‌گیریم و این موضوع وحدت آنها را در کشور نشان می‌ دهد.
امام جمعه تبریز تصریح کرد : دولت مستکبر آمریکا با نقض روح و جسم برجام چهره واقعی خود را نشان داد و باید در مواجهه با توطئه جدید آمریکا و تحمیل شکست دیگر به جبهه استکبار، وحدت خود را حفظ کنیم.
وی با بیان اینکه این روزها در فلسطین انتفاضه دیگری صورت گرفته است،گفت: با توجه به کاهش اخبار سوریه و یمن، دوباره موضوع فلسطین بر سر زبان‌ها افتاده است که دشمن علاقه به این موضوع ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به انتفاضه‌ های فلسطین گفت : کشورهای عربی و اسلامی نباید در زمین‌ صهیونیست‌ها بازی کنند، بلکه لازم است جلوی یهودی‌سازی قبله اول مسلمین را بگیرند.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اطلاعیه‌ های نماز جمعه و صدای اذان یک دعوتنامه است تا به سوی نماز جمعه بشتابید و مغازه‌ها را بسته و یک ساعت دست از تجارت و کار برداشته و به سوی خدا بروید.
وی با بیان اینکه در ۹۰۰ شهر کشور نماز جمعه اقامه می‌ شود گفت: شرکت با شکوه مردم در نماز جمعه موجب وحشت دشمنان می شود.
به گفته امام جمعه تبریز نماز جمعه رسانه‌ ای مفید و کم‌ هزینه است که در اختیار مسلمانان قرار دارد و پایگاهی برای مقاوت در مقابل تمام فتنه‌هاست.
خطیب نماز جمعه تبریز افزود : ستاد نماز جمعه باید با دانشگاه‌ها و مدارس جلسات مختلفی داشته باشد تا آینده‌سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نماز جمعه دعوت کند.
وی همچنین با گرامیداشت 5 مرداد سالروز سفر مقام معظم رهبری به آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد حضور پربرکت ایشان در استان دوباره محقق شود.  

انتهای پیام/خ

نمازجمعه رسانه ای مفید وکم هزینه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار