فضلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

ارائه محتوای آموزشی متناسب با نیاز هر منطقه در دوره پیش دبستانی

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی گفت: تولید محتوا در دوره پیش دبستانی غیرمتمرکز و متناسب با نیاز‌های هر منطقه ارائه می‌شود.

ارائه محتوای آموزشی متناسب با نیاز هر منطقه در دوره پیش دبستانیرخساره فضلی مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد محتوای آموزشی این دوره و چگونگی دسترسی به آن اظهار کرد: طبق اساسنامه دوره پیش دبستانی تولید محتوا در این دوره غیرمتمرکز است و با توجه به شرایط استانی، فرهنگی و متغیرهایی از این قبیل ارائه می شود.

وی ادامه داد: در استان ها کمیته ای برای تولید محتوا شکل گرفته که براساس معیارها و شرایط موجود در راهنمای برنامه محتوا تولید و توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تایید شود.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی با بیان اینکه ورود محتوای آموزشی موجود در لیست کتابنامه رشد به کلاس‌های پیش دبستانی مانعی ندارد، گفت: هر کتابی که مجوز سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی را داشته باشد می تواند در مراکز پیش دبستانی برای نوآموزان ارائه شود.

فضلی تصریح کرد: در سایر محتواها و کتاب هایی که برای دوره پیش دبستانی توسط انتشارات مختلف تولید می شود برای افزایش مخاطبان مسائلی با محوریت آموزش الفبا و اعداد مورد توجه قرار می گیرد.

وی در رابطه با وضعیت کنونی محتوای آموزشی استاندارد در دوره پیش دبستانی یادآور شد: عموما استان ها محتوایی استاندارد با معیارهایی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی  را در اختیار دارند و برخی از استان ها که چنین محتوایی را ندارند در حال آماده سازی آن هستند.

انتهای پیام/

 سازمان پژوهش مرجع تایید کننده محتوای آموزشی استاندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار