عملیات پیشگیرانه پلیس مبارزه با تروریسم استرالیا در حومه سیدنی

پلیس مبارزه با تروریسم استرالیا چند طرح اجرای عملیات تروریستی در حومه شهر سیدنی را خنثی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز شنبه، پلیس مبارزه با تروریسم استرالیا به منظور خنثی سازی برنامه‌های اجرای حملات تروریستی، عملیاتی را در حومه شهر سیدنی انجام داد.

مالکوم ترنبول – نخست وزیر استرالیا – در یک بیانیه اعلام کرد: «این عملیات به منظور خنثی سازی و ایجاد اختلال در برنامه‌های اجرای حملات تروریستی در استرالیا طرح‌ریزی شده است.»

پلیس فدرال استرالیا اعلام کرد حملات تیم مبارزه با تروریسم در 4 نقطه در حومه استرالیا مربوط به «پرونده‌ای است که تحقیقات درباره آن در حال انجام است.»

دفتر نخست وزیر استرالیا و نیز پلیس فدرال این کشور از بیان جزئیات بیشتر درباره این حملات که هم‌اکنون نیز در جریان اند، خودداری کردند.

ترنبول اعلام کرد: «مردم باید اطمینان داشته باشند آژانس‌های امنیتی و اطلاعاتی استرالیا برای حفظ امنیت ما به طور خستگی ناپذیر در تلاشند.»

استرالیا که یکی از متحدان اصلی آمریکا به شمار می‌رود، از سال 2014 و پس از بازگشت عناصر گروه‌های تروریستی از خاورمیانه به این کشور، در حالت آماده‌باش قرار داشته است.

مقامات استرالیا اعلام کرده اند از آن هنگام، تعدادی از این حملات را خنثی کرده اند؛ با این‌حال، انجام چند حمله موسوم به «حملات گرگ تنها» در این کشور مشاهده شده است.

وزیر مهاجرت استرالیا در ماه گذشته میلادی اعلام کرد نزدیک به 100 نفر از اتباع این کشور برای پیوستن به گروه‌های تروریستی، مانند داعش، به سوریه سفر کرده اند.

انتهای پیام/

 

عملیات مبارزه با تروریسم در استرالیا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار