اهواز؛

واژگونی 100 خودرو در یک روز

در یک روز از خردادماه بیش از 100 فقره واژگونی خودرو در سراسر استان خوزستان گزارش شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،سرهنگ رضا دولتشاهی، رئیس پلیس راه خوزستان گفت : 50 درصد تصادفات تیرماه در استان مربوط به واژگونی خودرو است همچنین در خرداد ماه در یک روز بیش از 100 فقره واژگونی خودرو در سراسر استان خوزستان گزارش شد که این آمار بالا بسیار عجیب و نگران کننده است.


وی افزود: هر چند آمار واژگونی خودرو در تابستان و در سایر استان ها بالا می رود اما خوزستان نسبت به سایر نقاط بیشترین آمار را دارد.

رئیس پلیس راه خوزستان تصریح کرد: واژگونی خودروها در خوزستان 3علت عمده دارد. علت اول گرمای شدید هوا و فشار ناشی از این وضعیت موجب می‌شود تا رانندگان ضمن روشن‌کردن کولر خودروها، بخواهند که در هر صورتی سریع‌تر به مقصد برسند. این امر به خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان و در نهایت به واژگونی خودرو منجر می‌شود.

دولتشاهی ادامه داد: علت دوم به یکنواختی جاده‌ها در خوزستان، نبود محرک بصری در مسیر جاده‌ها، نبود توقفگاه‌ها و کمبود مجتمع‌های رفاهی بین راهی باز می‌گردد که زمینه را برای واژگونی فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: سومین و مهم‌ترین علت بالا بودن آمار واژگونی خودروها، تردد خوردوهای سواری حامل کالای قاچاق است که به علت قانون‌گریزی و برای گرفتار نشدن در دام پلیس شبانه و با سرعت‌های بالا حرکت کرده و از استراحت و توقف بین مسیر خودداری می‌کنند تا زودتر به مقصد برسند که این مساله موجب تشدید خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان این خودروها می‌شود و در نهایت به واژگونی خودرو می‌انجامد.

انتهای پیام/و


بررسی عوامل واژگونی خودرو در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.